در سومین کنگره سلامت اربعین مطرح شد؛

وزیر بهداشت: تشکیل قرارگاه بهداشت و درمان ستاد اربعین/ مذاکره با حشدالشعبی عراق برای ارتقای بهداشت و درمان

عین‌اللهی گفت: قرارگاه بهداشت و درمان ستاد اربعین تشکیل شده و کمیته‌های مختلف فعالیت‌های خود را از هفته‌های قبل آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ - 02August 2023

وزیر بهداشت: پیش بینی های لازم برای بهداشت و زیرساخت های سلامت زائران فراهم شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی امروز (چهارشنبه) در سومین کنگره سلامت اربعین که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین همه جانبه بوده و برای همگان که در طول مسیر ایران تا عراق حضور داشته و خدمت می‌کنند، ثواب دارد.

عین اللهی با بیان اينکه تمام تلاش خود را برای بهداشت و سلامت زائران سید الشهدا در اربعین به کار می بندیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی) و رییس جمهور هم تاکیدات فراوانی در زمینه سلامت زائرین اربعین داشته اند که چرخه سلامت زائران اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر بهداشت با اشاره به گرمازدگی احتمالی زائران اربعین و بیماری های گرمسیری و تامین مواد غذایی و نصب اتاق های سرد گفت: پیش بینی های لازم برای بهداشت و زیرساخت های سلامت زائران فراهم شده؛ همچنین هماهنگی لازم بین اورژانس، هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت انجام شده است.

وی افزود: قرارگاه بهداشت و درمان ستاد اربعین تشکیل شده و کمیته های مختلف فعالیت های خود را از هفته های قبل آغاز کرده اند‌.

عین اللهی تاکید کرد: مذاکرات مختلفی با حشد الشعبی عراق برای افزایش و ارتقای بهداشت و درمان و زیرساخت های سلامت زائران اربعین داشته ایم.

وی تصریح کرد: به دستیاران پزشکی سال آخر اجازه داده ایم که در اربعین حضور داشته و اقدامات بهداشتی و درمانی انجام دهند.

عین اللهی گفت: ۱۵ تا ۲۰ هزار اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در اربعین حضور خواهند داشت.

وزیر بهداشت افزود: وام دانشجویی به ازای هر فرد ۳ میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه را سال گذشته راه اندازی کردیم و بیمارستان ویژه ای هم در پایانه مهران برای درمان گرمازدگی بیماران قرار است راه اندازی شود.

عین اللهی گفت: از ۶۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس ها هم در طول مسیر برای درمان فوری زائران با توجه به کولرهای ویژه و امکانات درمانی خاص استفاده خواهیم کرد؛ باید تمرکز ویژه ای در مراکز پر تجمع مانند پایانه های مرزی داشته باشیم.

وی با بیان اينکه هماهنگی های خوبی با وزیر بهداشت عراق و سفیر این کشور در تهران داشته ایم، یادآور شد: موکب های ایرانی که قرار است در عراق خدمات ارایه کنند باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت و هلال احمر اخذ کنند تا اقدامات تخصصی و خدماتی آنها مانند اقدامات بهداشتی و سلامت محور این موکب ها ساماندهی شود‌.

وزیر بهداشت افزود: هر کسی باید دکتر خودش باشد و بداند که برای گرمازدگی چه کارهایی کند اما با این حال عقبه بهداشتی و درمانی خوبی در آبادان برای مواقع ضروری در نظر گرفته ایم.

عین اللهی تصریح کرد: ۱۳ بالگرد و ۳ هواپیما برای تامین واحدهای خون درنظر گرفته شده تا در مواقع بحرانی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای واکسیناسیون اتباع هم هنگام ورود به کشورمان توسط هلال احمر برنامه ریزی شده است.

عین اللهی با بیان اینکه تعداد مناسبی کانکس سرما در پایانه های مختلف قرار است نصب شود گفت: ۳۷۰ آمبولانس در اربعین در مرزها و قبل از آن در داخل کشورمان حضور داشته و ۱۱ بیمارستان صحرایی در مرزها احداث می شود؛ ضمن اینکه ۳۸۰ هزار سرم به شرط خریداری از خارج و ورود به عراق هم در اربعین مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار