هم‌بند سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری:

شهید لشگری اسوه صبر و مقاومت بود

سرتیپ دوم خلبان قادری گفت: این شهید بزرگوار در دوران اسارت اسوه مهربانی، صبر و مقاومت بود و دیگران را به صبر و بردباری دعوت و در کمک‌رسانی به آنها تلاش می‌کرد تا درد و رنج ناشی از اسارت را آسان‌تر تحمل کنند.
کد خبر: ۶۰۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ - 07August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آزاده و جانباز سرتیپ دوم خلبان «محمدصدیق قادری» و هم‌بند سرلشکر خلبان شهید «حسین لشگری» در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» و سید الاسرا سرلشکر خلبان شهید «حسین لشگری» و یادواره شهدای خلبان استان قزوین اظهار داشت: شهدای خلبان و دیگر خلبانان نقش بسزایی در شکست دادن دشمنان بعثی و بیرون راندن آنها از خاک کشور ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان به ایران حمله کردند کشور وضعیت خوبی نداشت، خلبانان از تجاوز دشمن به خاک ایران اشک می‌ریختند و همه دغدغه‌شان بیرون راندن آنها از سرزمین‌شان بود‌.

این مقام مسئول افزود: خلبانان شجاع، دلیر و توانمند توانستند با افتخار جلوی تجاوز دشمنان بعثی را بگیرند، دشمنانی که مدعی بودند چند روزه ایران را خواهند گرفت.

قادری به بازگویی خاطرات شهیدان بابایی و لشگری پرداخت و بیان کرد: این شهدا با شجاعت، حس وطن‌پرستی، وجدان و شرف در مقابل دشمنان ایستادگی کردند تا اقتدار و عزت ایران را برای همگان به نمایش بگذارند.

وی ضمن بیان خاطرات شهید لشگری گفت: این شهید بزرگوار در دوران اسارت اسوه مهربانی، صبر و مقاومت بود و دیگران را به صبر و بردباری دعوت و در کمک‌رسانی به آنها تلاش می‌کرد تا درد و رنج ناشی از اسارت را آسان‌تر تحمل کنند.

قادری افزود: شهید لشگری، اسرا را حمام می‌کرد و از خوردن بخشی از غذای خود امتناع می‌کرد تا دیگر اسرا بخورند.

وی ادامه داد: شهید لشگری همیشه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد و هیچ‌گاه از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نیامد، امروز هم باید آحاد جامعه با بهره‌گیری از سیره و منش شهدا، همانند آنها باشند.

هم‌بند شهید لشگری در خاتمه از مسئولان خواست که به دنبال مقام نباشند و فقط پاک و خدمتگزار باشند، همان هدفی که شهدا همیشه به آن عمل کرده و دیگران را هم به انجام آن توصیه می‌کردند.

در این مراسم، سرتیپ دوم خلبان «علی‌رضا رودباری» رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین،امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمد شفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی استان قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی‌آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرتیپ دوم «علی ابراهیمی» فرمانده انتظامی استان قزوین، «عباس کاظمی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار