در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: کسب و کار دانستن وکالت توهین به جایگاه وکیل است/ از لایحه احتمالی قوه قضاییه حمایت می‌کنیم

حجت‌الاسلام موحد گفت: برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که وکالت را باید کسب و کار بدانیم، در صورتی که به اعتقاد من چنین تلقی اشتباه است، کسب و کار دانستن وکالت هم توهین به جایگاه والای وکیل است و هم آثار بسیار خطرناکی در پی آن مترتب می‌شود.
کد خبر: ۶۰۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 08August 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: کسب و کار دانستن وکالت توهین به جایگاه وکیل است/ از لایحه احتمالی قوه قضاییه حمایت می‌کنیمحجت‌الاسلام والمسلمین «سید حاجی محمد موحد» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به کاهش سطح علمی وکلا در پی تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: بنظرم کاهش سطح علمی وکلا در پی تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل به حدی که برخی مطرح می‌کنند، نیست، اما اگر آنچه منتقدان این قانون بیان می‌کنند احراز شود، قطعا پیگیری ما را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام موحد خاطرنشان کرد: معتقدم سطح آزمون وکالت بسیار بالاتر از آن چیزی است که برخی مطرح می‌کنند، در غیر اینصورت افت سطح علمی پذیرفته شدگان این آزمون به عنوان یک نقیصه باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وکالت کسب و کار تلقی می‌شود؟ گفت: برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که وکالت را باید کسب و کار بدانیم، در صورتی که به اعتقاد من چنین تلقی اشتباه است، کسب و کار دانستن وکالت هم توهین به جایگاه والای وکیل است و هم آثار بسیار خطرناکی در پی آن مترتب می‌شود.

وی افزود: ما در بررسی‌های خود باید جایگاه هر مجموعه‌ای را مدنظر داشته باشیم و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

حجت‌الاسلام موحد در خصوص ارسال لایحه قوه قضاییه برای اصلاح روند جذب وکیل تصریح کرد: ما قطعاً تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات فعلی بر طرف شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها