در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد:

نماینده مجلس شورای اسلامی: ضرورت پیگیری بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم/ تخصصی شدن وکالت پیشنهاد خوبی است

حجت‌الاسلام نقدعلی گفت: معتقدم افزایش تعداد وکلا هم به نفع خود وکلا و هم به نفع مردم است، زمانی که شغلی مانند وکالت اثرگذاری و نیازش برای مردم ضروری است، برای همه حاشیه‌های آن مانند ساختار بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم را باید دنبال کنیم.
کد خبر: ۶۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 09August 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: تخصصی شدن وکالت پیشنهاد خوبی است/ بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم باید پیگیری شودحجت‌الاسلام والمسلمین «محمدتقی نقدعلی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: این موضوع ان‌شاءالله در اسرع وقت کلید می‌خورد، بنده از همه کسانی که پیرامون عملکرد نهاد وکالت کشور به شکل مشخص و با مستندات خاص شکایتی دارند، طبق ساز و کاری که طراحی خواهیم کرد، ان را به مجلس ارائه دهند، ما همه مستندات و شکایات را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام نقدعلی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلا به عمر مجلس یازدهم می‌رسد؟ خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان مجلس این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

عضو کمیسیون حقوقیق و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه هفتم توسعه موضوعی در خصوص کانون وکلا مطرح شده است؟گفت: نمی‌توانم فعلا در این خصوص صحبت کنم.

وی افزود: معتقدم افزایش تعداد وکلا هم به نفع خود وکلا و هم به نفع مردم است، زمانی که شغلی مانند وکالت اثرگذاری و نیازش برای مردم ضروری است، برای همه حاشیه‌های آن مانند ساختار بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم را باید دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: با شرایط انحصاری که امروز وجود اگر بخواهیم هر کدام از این اقدامات را انجام دهیم با تنش اجتماعی مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصصی شدن وکالت گفت: خود وکلا می‌توانند فعالیت‌هایشان را تخصصی دنبال کنند ولی اینکه نهاد وکالت بخواهد صرفا صلاحیت فعالیت تخصصی به وکلا بدهد، نیاز به قانون مجلس دارد.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن حوزه وکالت پیشنهاد خوبی است که باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که محدودیت‌های نابه جا برای مشاغل ایجاد کردن کار غلطی است و نباید آزادی مردم برای انتخاب وکیل گرفته شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار