استاندار هرمزگان:

در حال بررسی برای استقرار بیمارستان بحران استانداری در عراق هستیم

«دوستی» گفت: با توجه به گرمای هوا به شدت نگران گرمازدگی زائران هستیم و علاوه بر تامین دارو، در حال بررسی برای استقرار بیمارستان بحران استانداری در عراق هستیم تا برای اولین بار این بیمارستان را در عراق مستقر کنیم.
کد خبر: ۶۰۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 10August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان عصر امروز در جلسه ستاد اربعین و موکب دارن امام حسین (ع) استان هرمزگان  که با حضور احمد مرادی نماینده مجلس در هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: نوکری برای امام حسین (ع) و زائران آن حضرت افتخاری است که نصیب هر انسانی نمی‌شود و موکب داران این افتخار را کسب کرده‌اند.

وی افزود: آنچه برای سفر اربعین باید مورد توجه قرار گیرد ترکیب بی‌خوابی و گرما زدگی هست بنابراین نیاز است بر روی تامین کولر و ژنراتور برق تمرکز شود و این اقلام را تامین نمايم.

استاندار هرمزگان گفت: برای تامین آرد موکب داران از ابتدای مرداد برای دریافت 170 تن آرد نامه نگاری شده و پیگیری خواهیم کرد بتوانیم سهمیه مورد نظر را تحویل بگیریم، در خصوص نحوه تامین باقی اقلام غذایی مورد نیاز هم بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر تشکیل ستادهای اربعین در سطح شهرستان‌ها تصریح کرد: در خصوص موکب شلمچه هم مخازن آب تامین شد و کولرهای مورد نیاز و یک سری فرش نیز به زودی تحویل خواهد شد.

نماینده عالی دولت با تاکید بر برنامه ریزی برای تامین برخی اقلام از سوی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان گفت: در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفت و مقرر شد در قالب تامین اقلام از جمله آب معدنی آبمیوه، ژنراتور و کولر با ستاد اربعین همکاری داشته باشند.

وی تامین دارو را یکی از اولویت‌ها برای اربعین دانست و گفت: با توجه به گرمای هوا به شدت نگران گرمازدگی زائران هستیم و علاوه بر تامین دارو، در حال بررسی برای استقرار بیمارستان بحران استانداری در عراق هستیم تا برای اولین بار این بیمارستان را در عراق مستقر کنیم.

دوستی خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات مختلف ستاد اربعین برگزار و برای تامین اتوبوس مورد نیاز و افزایش پروازها و تأمين یخ برای موکب داران برنامه ریزی صورت گرفته است باید به نحوی اقدام شود که کمترین مشکل برای زائران و موکب داران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار