رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

نسل امروز به شناخت عالمان و الگو‌ها نیازمند است

شالویی گفت: نسل امروز به شناخت عالمان و الگو‌ها نیازمند است تا بدانند هر آنچه نیاز دارند در همین سرزمین برای سرمشق قرار دادن در معرض آن‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ - 12August 2023

نسل امروز به شناخت عالمان و الگو‌ها نیازمند استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمود شالویی» رئیس انجمن اثار و مفاخر فرهنگی در پیش‌همایش «سالک الی الله» ویژه گرامی‌داشت مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی با بیان اینکه مرحوم ناصری گوهر سرزمین اصفهان و ایران اسلامی بودند، اظهار داشت: اصفهان شهر گوهرپرور و شهید پرور است؛ شهری که امام خمینی (ره) در مقام آن و در زمانی که شهیدان زیادی در آن تشییع می‌شد، فرمودند: "در کجای دنیا چنین مردمی وجود دارد".

وی به ذکر خاطراتی پرداخت و با بیان اینکه سال‌ها پیش وقتی قصد تجلیل از مرحوم ناصری داشتیم ایشان ممانعت فرمودند و امروز در غیاب ایشان مراسم تجلیل او را برپا می‌کنیم، تصریح کرد: شهر اصفهان در حوزه تمدنی نقش مهمی دارد و عالمان دینی و حوزه علمیه اصفهان نقش مهم و موثری در تاریخ معاصر داشته است.

رئیس انجمن مفاخر تصریح کرد: نسل امروز به شناخت عالمان و الگو‌ها نیازمند است تا بدانند هر آنچه نیاز دارند در همین سرزمین برای سرمشق قرار دادن در معرض آن‌ها قرار دارد.

شالویی در ادامه از فراهم آمدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیرامون مفاخر خبرداد و افزود: کار‌های هنری و تصویری درخصوص ایت‌الله ناصری و سایر فرزانگان در دست اقدام است تا بتوانیم این بزرگان را به شکل بهتر معرفی کنیم.

وی از نصب بنا‌های یادبود مفاخر در محل تولدشان اشاره کرد و ادامه داد: به‌زودی ۱۷ بنای یادبود در شهر‌ها و مناطق محل زندگی مفاخر نصب خواهد شد؛ طبق هماهنگی‌های صورت گرفته میادینی در شهر ها‌ی مختلف به‌نام بزرگان و فرزانگان معاصر نام‌گذاری خواهیم کرد تا در سطح کشور این فرزانگان معرفی بیشتری شوند.

انتهای پپام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار