معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران مطرح کرد؛

توجه ویژه به دانش‌آموزان در برنامه‌های عزاداری محرم/ برپایی هیات‌های مذهبی در یاورشهر‌ها

توکلی‌زاده با بیان اینکه تقویت بنیاد هیئت در بین دانش آموزان و نسل آینده یکی از مأموریت‌های ما در شهرداری تهران است، گفت: در ماه محرم با مشارکت معاونت‌های دیگر هیئت‌های دانش‌آموزی در مساجد و بوستان‌ها شکل گرفت.
کد خبر: ۶۰۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 13August 2023

توجه ویژه به دانش‌آموزان در برنامه‌های عزاداری محرم/ برپایی هیات‌های مذهبی در یاورشهر‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدامین توکلی‌زاده» معاون احتماعی فرهنگی شهرداری تهران در صد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در ایام محرم در سال‌های اخیر حاصل تلاش مردم بوده است، اظهار داشت: نقش دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این اقدامات اندک است؛ امسال علی‌رغم تبلیغات منفی که از سوی دشمن صورت گرفت محرمی متفاوت داشتیم و حضور مردم در مراسمها دوچندان شد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه دستورالعمل ویژه ایام محرم به معاونت‌های اجتماعی ارسال شد، گفت: امسال به واسطه اینکه ایام محرم و صفر با تابستان همزمان شده، وظیفه ویژه‌ای در حوزه دانش آموزی برای خود تعریف کردیم و علاوه بر حمایت از موکب ها، به تقویت مراکز دینی و اجرای طرح شهید آرمان پرداختیم.

معاون احتماعی فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هیئت یکی از بهترین نمونه‌های مشارکت‌های مردمی است که سابقه خوبی دارد و از بهترین مدل‌های خدمت رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه تقویت بنیاد هیئت در بین دانش آموزان و نسل آتی یکی از مأموریت‌هایی بود که با مشارکت معاونت‌های دیگر پیش رفت، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته هیئت‌های دانش آموزی در مساجد و بوستان‌ها تشکیل شد و خود نوجوانان متولی برگزاری برنامه‌ها بودند.

توکلی‌زاده درخصوص برنامه محرم شهر گفت: در کنار برنامه محرم شهر که در میدان آزادی در حال برگزاری است ملزومات زائران اربعین با تخفیف به فروش می‌رسد؛ همچنین طی هماهنگی با فراجا پاسپورت صادر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مراسمات سنتی اقوام و پرده خوانی در تهران همزمان با ایام محرم، گفت: سفینه النجات نیز کار بزرگی در نمادسازی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

توکلی‌زاده با بیان اینکه برنامه «از سرگذشت» توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساخته و در شبکه نسیم و دو سیما پخش و به خوبی دیده شد، اظهار داشت: اختتامیه جشنواره قرآنی و آرمان نیز در این ایام برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در یاورشهر‌ها نیز برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه گردشگری همزمان با ایام محرم، مردم با سوابق تاریخی تهران در برگزاری هیئات مذهبی آشنا شدند و تور‌هایی در همین راستا برگزار شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار