معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:

مراکز مشاوره باید به کانون تحولات اجتماعی تبدیل شوند

حجت‌الاسلام «ابراهیمی» با بیان اینکه نگاه به مراکز مشاوره باید اینگونه باشد که حضور و فعالیت آن‌ها از افزایش طلاق جلوگیری می‌کند، گفت: مراکز مشاوره باید تبدیل به کانون تحولات اجتماعی شوند.
کد خبر: ۶۰۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 13August 2023

مراکز مشاوره باید به کانون تحولات اجتماعی تبدیل شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محسن ابراهیمی» معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و تحلیف مدیران مراکز مشاوران خانواده کردستان در سنندج اظهار داشت: نگاه به مراکز مشاوره باید اینگونه باشد که حضور و فعالیت آنها از افزایش طلاق جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره ظرفیت اعتلای خانواده را دارند، افزود: مراکز مشاوره باید تبدیل به کانون تحولات اجتماعی شوند.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه دغدغه برخی از مراکز مشاوره در کشور جذب خیران و سرمایه گذاران است، گفت: بخشی از تقاضاهای طلاق به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی است بنابراین مراکز مشاوره ای نیاز داریم که با رویکردی مددکارانه به این مسئله ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: در مراکز مشاوره نیاز به افرادی با نگاه اجتماعی و جامعه ساز داریم تا بتوانند در راستای احیای خانواده و رفع مشکلات بهترین کارکرد را داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده در کشور فناورانه می شود و اینگونه نظام رتبه بندی از طریق سامانه انجام خواهد شد که این اتفاق ارتقای کارآمدی خدمات مشاوره را به دنبال دارد.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: تاکنون داده منسجمی در خصوص خانواده ها نداشتیم تا از طریق آن عوامل طلاق به خوبی شناسایی شود لذا استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش اطلاعات خانواده از اقداماتی است که می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: کردستان یکی از استان های پیشرو در ارتباط و تعامل مطلوب دستگاه قضایی با اجرایی به ویژه در حوادث اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار