معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان:

راه اندازی دفاتر هیأت‌های صلح یکی از سیاست‌های ترویج فرهنگ صلح و سازش است

«اسدی» با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه اندازی دفاتر هیأت‌های صلح است، گفت: هیات‌های صلح کاملا مردمی هستند و به صورت افتخاری کار می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ - 15October 2023

راه اندازی دفاتر هیأت‌های صلح یکی از سیاست‌های ترویج فرهنگ صلح و سازش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بهادر اسدی» معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان امروز در جمع خبرنگاران به هیات‌های صلح و سازش اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی برای استفاده از جایگاه معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش در استان وجود دارد و تشکیل هیأت‌های صلح می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکلات و اختلافات بین مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه اندازی دفاتر هیأت‌های صلح است، افزود: هیات‌های صلح کاملا مردمی هستند و به صورت افتخاری کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان یادآور شد: از بدو تأسیس هیأت‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلف و مهمی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است.

اسدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت هیات صلح، ریش سفیدان و افراد معتمد هر منطقه شناسایی و در قالب صلح یاران، پیش از این که اختلافات در محاکم و یا حتی شورای حل اختلاف مطرح شود برای دعوت طرفین به سازش پادرمیانی می‌کنند.

با توجه به صحبت‌های مسئولان حوزه قضایی، نیاز است مردم با ساز و کار هیات‌های صلح آشنا شده تا از طریق آن، اختلافات و شکایات خود را پیگیری کنند که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و اطاله دادرسی نیز دارد و رسانه‌ها نیز در رابطه با نهادینه کردن ارجاع مردم به این هیات‌ها نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها