مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

دانشگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند

سردار «کوشکی» گفت: در استان فارس اکثر دانشگاه‌ها هنوز پای کار تدوین دانشنامه نیامده‌اند در حالی که توقع می‌رود دانشگاه‌ها برای فعالیت اساتید در حوزه دانشنامه در تولید مقاله امتیاز قائل شوند.
کد خبر: ۶۰۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ - 13August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس، امروز یکشنبه 22 مرداد در جلسه «کارگروه تدوین دانشنامه و تدریس درس دفاع مقدس استان فارس» که با حضور استاندار فارس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، رییس دانشگاه پیام نور فارس و معاونین و نمایندگانی از سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان برگزار شد اظهار داشت: در استان فارس متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها هنوز پای کار تدوین دانشنامه نیامده‌اند در حالی که توقع می‌رود دانشگاه‌ها برای فعالیت اساتید در حوزه دانشنامه در تولید مقاله امتیاز قائل شوند.

سردار کوشکی با اشاره به اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه دفاع مقدس در جامعه گفت: در سال گذشته ۲۰ درصد کل تولیدات کتاب در حوزه دفاع مقدس بوده که این امر نشان از کشش و ظرفیت این حوزه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ استاد در استان فارس دارای مجوز تدریس دفاع مقدس هستند، گفت: این درس ملاک ارزیابی دانشگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس است و از دانشگاه‌ها می‎‌خواهیم به این مهم بیشتر توجه کنند.

سردار کوشکی با بیان اینکه در کتاب آشنایی با معارف دفاع مقدس مکتب شهید سلیمانی نیز در یک فصل گنجانده شده است افزود: در آخرین ابلاغیه‌ای که به امضای وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور و نماینده مقام معظم رهبری رسیده تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس مورد تاکید قرار گرفته است.

حضور فعال دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

این پیشکسوت دفاع مقدس تشریح کرد: درس آشنایی با معارف دفاع مقدس برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی شروع به تدریس شد و تاکنون نیز این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها فعالیت بیشتری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته و بهتر از دیگر دانشگاهها در عمل وارد میدان شوند.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: از دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاهی بین‌المللی و دارای اهمیت انتظار می‌رود به صورت جدی‌تر به این موضوع اهمیت بدهد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در خصوص مراحل تدوین دانشنامه دفاع مقدس نیز گفت: تمام فرماندهانی که از گروهان به بالا در نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت داشتند مورد ارزیابی علمی قرار گرفته و برای آنها مدخل و مقاله تولید می‌شود و در این خصوص نیز در بعضی استان‌ها بعضی دانشگاه‌ها صفر تا صد موضوع را بر عهده گرفته‌اند اما در استان فارس متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها هنوز پای کار دانشنامه نیامده‌اند در حالی که توقع می‌رود دانشگاه‌ها برای فعالیت اساتید در حوزه دانشنامه در تولید مقاله امتیاز قائل شوند.

وی افزود: در مورد دانشنامه فارس هنوز بخشی از کار باقی مانده و متاسفانه هرچه از دفاع مقدس دورتر می‌شویم اطلاعات کمتری در ذهن‌ها باقی می‌ماند و بسیاری از حماسه‌سازان آن دوران یا خانواده آنها از دنیا می‌روند و ما انتظار داریم دانشگاه‌ها در این زمینه جدی‌تر ورود کنند تا کار شتاب پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار