توزیع روزانه ۱۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان از سوی هیأتی‌های کرمانشاه

هیأت الزهرا (س) مسجد نورالمهدی کرمانشاه امسال محرم غذا‌های نذری خود را سمت نیازمندان تحت پوشش خود برد و آنان را اطعام کرد.
کد خبر: ۶۰۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 14August 2023

توزیع روزانه ۱۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان از سوی هیأتی‌های کرمانشاهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از دوران پس از واقعه کربلا، نذری دادن در خود مدینه مرسوم بود. به این ترتیب که برخی به عزاداری می‌پرداختند و عده‌ای از مردم نیز با غذای نذری از آنان پذیرایی می‌کردند. همچنین جریان مقابل اهل بیت (ع)، به واسطه شادمانی از آنچه بر فرزندان رسول‌الله (ص) در کربلا گذشته بود در روز‌های عاشورا روزه می‌گرفتند و دوستداران اهل بیت (ع) برای مقابله با این اندیشه، در روز‌های عاشورا اصرار بر تهیه غذا و توزیع آن در میان مردم داشتند.

ترکیب این رسوم با سنت حسنه کمک به نیازمندان جایگاه بسیار ویژه نزد اباعبدالله دارد. هیأت الزهرا (س) مسجد نورالمهدی کرمانشاه امسال محرم غذا‌های نذری خود را سمت نیازمندان تحت پوشش خود برد و آنان را اطعام کرد.

این اتفاق میان عزاداران هم با استقبال مواجه شد و کمک‌های مالی خود را به هیأت می‌دادند تا در این کار خداپسندانه شریک باشند.

هیأت الزهرا (س) مسجد نورالمهدی در طول سال و مناسبت‌های مختلف مانند شب عید نوروز، شب یلدا، ماه رمضان و ... هم کمک‌رسان این خانواده‌های نیازمند است و به آنان کمک می‌کند.

این اقدام در قالب رویداد «حماسه هیأت» عملیاتی شده است. این عملیات همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی طرح ریزی شده است. هیأت‌های مذهبی، اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زنند که متأسفانه در جامعه تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی هیأت‌ها مدنظر قرار گرفته است. بنای سازمان هیأت این است که نگاه مردم به هیأت‌ها را تغییر دهد و این گزاره را هم به هیأت‌ها برساند که باید برای تمام اقشار مردم برنامه و اقدام داشته باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار