سخنگوی وزارت امور خارجه:

اقدام تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع) بی پاسخ نخواهد ماند/ سردار سلیمانی نقش تعیین‌کننده در مبارزه با تروریسم داشت

کنعانی گفت: حمله تروریستی روز گذشته به زائران در حریم حضرت شاهچراغ (ع) جنایت آمیز است که مطمئنا بی پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۶۰۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 14August 2023

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ ع اظهار داشت: این حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم شد.

کنعانی ادامه داد: خوشبختانه فرد تروریست در لحظات اولیه دستگیر شد و مراجع ذیصلاح قضایی به این موضوع سریعا رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: تروریست‌های جنایتکار می‌خواهند انتقام ضربات سنگینی که جمهوری اسلامی ایران به شجره خبیثه و پلید تروریسم در سال‌های گذشته وارد کرده را از مردم ایران اسلامی بگیرد.

وی تاکید کرد: حمله به زائران در حریم حرم اهل بیت اقدامی جنایت آمیز است که مطمئنا بی پاسخ نخواهد ماند.

سخنگوی وزارت خارجه ضمن تسلیت به خانواده‌ شهدای این حادثه تلخ برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد و خواستار برخورد سریع با عوامل این جنایت شد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی گفت: سردار سلیمانی بدون شک نقش تعیین کننده در جبهه مقاومت در مبارزه با گروههای تکفیری تروریست داعش در منطقه و جغرافیای لبنان داشت.

کنعانی افزود: اقدام ناجوانمردانه دولت آمریکا در ترور شهید سلیمانی اقدام مستقیم در انتقام گیری از فردی بود که نقش محوری در مقابله با تروریسم و تهدید رژیم صهیونیستی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه همه کارشناسان نظامی و امنیتی به نقش آن شهید بزرگوار در تامین امنیت منطقه واقف بودند، تصریح کرد: اقدام ناجوانمردانه رژیم آمریکا با دستور مستقیم رئیس جمهور آن کشور در ترور شهید سلیمانی به دلیل شناخت از نقش شهید سلیمانی بود. دولت آمریکا به سرکردگی ترامپ انتقام خود را به وسیله داعش از شهید سلیمانی در ترور ناجوانمردانه آن شهید گرفت.

کنعانی ادامه داد: داعش به عنوان اصلی ‌ترین گروه‌های بر هم زننده امنیت و ثبات در غرب آسیا و مناطق مختلف جهان که انواع و اقسام جنایات را به شکل فجیعی در حوزه‌های عملیاتی خود مرتکب شد اگر حمایت برخی رژیم‌ها و دولت‌های شناخته شده نبود طبیعتا این میزان در منطقه گسترش نمی‌یافت. برخی بازیگران و قدرت‌ها از گرو‌ه‌های تروریستی به عنوان ابزار برای حضور در منطقه و مهندس سیاسی و امنیت در منطقه استفاده و این گروه‌های شوم را به جان ملت‌های منطقه انداختند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره دستیابی ایران به منابع مالی خود در کره جنوبی و رقم بدهی کره جنوبی به ایران اظهار داشت: من هم همانند شما در رسانه‌ها پایش کردم از سوی مسؤولان ذیربط و مسؤولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه توضیح و پاسخ داده شده است. 

وی ادامه داد: آزادسازی منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که به دلیل تحریم‌های غیرقانونی و فشارهای دولت آمریکا بر دیگر کشورها و مؤسسات مالی کشورهای مختلف در بازه زمانی نسبتا طولانی مسدود شده بود آزادسازی و رفع انسداد و رفع محدودیت از این منابع مالی طی سالیان گذشته از جمله در دو سال اخیر در دستورکار جدی دولت و وزارت امور خارجه بوده است. یکی از موضوعات ثابت و مهم مورد پیگیری بود.

کنعانی همچنین درباره افتتاح رسمی سفارت عربستان در تهران گفت: افتتاح رسمی را دولت عربستان باید اطلاع رسانی کند. در چارچوب توافقات انجام شده سفارت عربستان در تهران یکشنبه گذشته براساس یادداشت رسمی ارسالی از سوی سفارت پادشاهی عربستان رسما آغاز به فعالیت کرده است و به وزارت خارجه اطلاع رسانی شد و سرکنسولگری این کشور در مشهد نیز براساس اطلاع رسمی طرف عربستانی از شنبه گذشته در شهر مشهد آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این گام مهم برای آغاز مجدد فعالیت دو نمایندگی سیاسی و دیپلماتیک عربستان در ایران بود و این روند پیش خواهد رفت. مراسم افتتاح رسمی مرتبط با دولت عربستان است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره انتقال منافقین از آلبانی به کانادا گفت: این خبر را در رسانه ها دیدیم ولی خبر تأیید شده‌ای را ندارم. اقداماتی را دولت آلبانی علیه این فرقه تروریستی در خاک آلبانی انجام داده است. امیدواریم که با توجه به شناختی که از ماهیت این گروهک و فرقه تروریستی وجود دارد دولت آلبانی اقدامات خود را در ارتباط با این گروهک تکمیل کند.

انتهای پیام/۳۴۱

نظر شما
پربیننده ها