در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس عقیدتی منطقه پدافند هوایی امام رضا (ع): کار تمیز فرهنگی جذب حداکثری را به‌همراه دارد

حجت‌الاسلام «عدیده» گفت: هرگاه کار تمیز فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی صورت گرفته جذاب حداکثری را به همراه داشته است.
کد خبر: ۶۰۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ - 14August 2023

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع): کار تمیز فرهنگی جذب حداکثری را به‌همراه داردحجت‌الاسلام «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی امام رضا علیه‌السلام متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌‌های عقیدتی برای سه قشر کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و خانواده‌های کارکنان است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی و هنری ویژه خانواده‌های کارکنان پایور که شامل همسران و فرزندان آن‌ها می‌شود از دیگر مأموریت‌های عقیدتی سیاسی است. در همین راستا ۱۴۷ نفر از خانواده‌های کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق موفق به حفظ کل قرآن تا حافظ تعدادی از جزهای قرآن شده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) ادامه داد: کلاس‌های هنری از جمله نقاشی، خوشنویسی، رباتیک، تئاتر و برخی دیگر از رشته‌های هنری نیز در حال برگزاری است که این کلاس‌ها با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

عدیده اوج کار فرهنگی ویژه رده سنی کودک و نوجوان را در تابستان دانست و گفت: جشنواره‌‌های مختلف قرآنی، ادبی و هنری در سطح منطقه، نیرو و سپس ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. همچنین جشنواره زوج‌های جوان از مهمترین برنامه‌هایی است که هر سال در قالب کارگاه‌‌های متنوع و برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود و تحکیم کانون گرم خانواده را به‌عمراه دارذ..

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعنوان بصیرت را نیز از‌ دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش رسانه، سبک زندگی دینی و حوزه سیاسی عنوان کرد و بیان داشت: ما با استقبال پرشور از مباحث و موضوعات مذهبی روبرو هستیم و این درحالی است که با کمبود مکان مواجه شدیم و به فکر گسترش مسجد هستیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: جمع کثیری از ساکنان منازل سازمانی در ویژه‌‌برنامه‌هایی که به مناسبت‌‌های مذهبی و ملی پیش‌بینی شده شرکت می‌کنند و همین حضور پرشور و اثرگذار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است، چراکه هرکجا کار خوب فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی صورت گرفته جذاب حداکثری را به همراه داشته است.

عدیده تأکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله بسترهایی است که عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق به آن ورود پیدا کرده و با تولید محتواهای اثرگذار در قالب موشن‌گرافی و کلیپ‌ در حوزه‌های مختلف و همچنین نشر آن اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد مناسبی که دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله ازدواج آسان و فرزندآوری داشته، اقدامات شایسته‌ای انجام گرفته و در همین راستا ارتش جمهوری اسلامی که پیش از این در حوزه‌های مختلف توجه به کارکنان خود و خانواده‌های آنان داشته این اقدامات خود را تقویت می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) تصریح کرد: ما برای زوجین مشکل خانه های سازمانی نداریم و منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) با اعطای کمک هزینه‌ ویژه جهیزیه، ازدواج، مسکن و فرزندآوری بستر مناسبی را برای کارکنان جوان فراهم کرده است و بحمدالله هیچ مشکلی در این حوزه‌ها وجود ندارد.

عدیده گفت: عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در سال جاری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن را در رشته‌های مختلف برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات پاییز سال گذشته، گفت: جامعه که بخشی از آن را کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های آن‌ها، تشکیل داده‌اند بحمدالله از بصیرت بالایی برخوردار هستند و در بزنگا‌ه‌ها پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمانده معظم کل قوا هستند و عدم حضور هیچ یک از کارکنان ارتش و خانواده‌های آن‌ها در این اعتراضات گواه این حقیقت است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) اذعان داشت: اگر بررسی صورت بگیرد متوجه خواهید شد که اعتبارات عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق نسبت به جامعه بسیار کم است اما با هدفگذاری و برنامه‌ریزی که از سوی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته شده به جرات می‌توان گفت برنامه‌هایی که در سطح کوه‌‌های سازمانی برگزار می‌شود ماهیت فرهنگی دارد و با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با حضور پرشور کارکنان پایور و خانواده‌های آن‌ها، همه مناسبت‌‌های ملی و مذهبی گرامی داشته شده است.

عدیده با تأکید بر اینکه رسالت رسانه در قبال جوانان امیدآفرینی است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید نسبت به انتشار اخبار و گزارش‌های خبری بازنگری کند، چراکه انتشار اخبار مثبت در جهت ایجاد انگیزه و سوق دادن مردم به سمت پویایی و امید که شادی جامعه را به‌همراه دارد، قطعاً نقش موثری خواهد داشت.

وی بیان داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در حوزه سیستم‌‌های راداری به خودکفایی کامل رسیده است و دشمن را از کیلومترها قبل از مرزها شناسایی می‌کند. همانطور که پلیس رصد کلیه ترددها را بر عهده دارد نقش نیروی پدافند هوایی کنترل و هماهنگی کلیه ترددها و همچنین دریافت و اجازه دادن ترددهای هوایی است و این نیرو امروز در بخش‌های تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیده است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در پایان گفت: امروز بیشترین تلاش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی این است که جوانان هر نقطه از کشور دوران خدمت خود را در یگان‌های مستقر در جغرافیای سرزمینی محل سکونت‌شان طی کنند و اکثر کارکنان این نیرو با تخصص‌هایی که دارند از مرزهای ایران اسلامی صیانت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار