در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار؛

وزیر امور خارجه: تلاش ما در دستگاه دیپلماسی بدون حضور رسانه ناقص است/ از مسیر دیپلماسی و مذاکره فاصله نگرفتیم

«امیرعبداللهیان» گفت: در دستگاه دیپلماسی تلاشمان بدون حضور رسانه ناقص و ابتر است و هر جا رسانه است صدای توافق، چالش‌های مذاکرات دوجانبه و چندجانبه خارجی بهتر شنیده می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ - 14August 2023

وزیر امور خارجه: تلاش ما در دستگاه دیپلماسی بدون حضور رسانه ناقص است/ از مسیر دیپلماسی و مذاکره فاصله نگرفتیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، امروز (دوشنبه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: ما همواره قدردان زحمات خبرنگاران هستیم و تلاش‌شان مورد توجه است.

وزیر امور خارجه افزود: در دستگاه دیپلماسی تلاشمان بدون حضور رسانه ناقص و ابتر است و هر جا رسانه است صدای توافق، چالش‌های مذاکرات دوجانبه و چندجانبه خارجی بهتر شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه اظهارات ما را به صورت شفاف و دقیق در رسانه بیان می‌کنند. اگر امروز مقامات وزارت خارجه حرفی را بزند در کمتر از چند دقیقه این مطلب منعکس می‌شود و در ادامه واکنش‌هایی به طور گسترده هم رسانه‌ای می‌شود.

در ادامه وزیر امور خارجه درباره تبادل زندانیان و آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و کند شدن روند انتقال دارایی‌های ما در بانکی در عراق گفت: هیچگاه از مسیر دیپلماسی و مذاکره فاصله نگرفتیم. از ابتدای کار دولت تصمیم رئیس جمهور این بود که در بی اثر کردن تحریم‌ها و تلاش از مسیر دیپلماسی برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرعادلانه آمریکا اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ‌در برجام توافقی انجام شده و بخش‌هایی از توافق نقطه قوت مذاکرات و جمع بندی بوده است، ولی به دلیل مجموعه شرایط مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام شده است این مذاکره یک طرف با چند طرف بوده است. بالاخره طرف مقابل هم در یک توافق ایده‌هایی دارد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ماه‌هاست گفت‌وگوها و مذاکرات و تبادل پیام‌های غیرمستقیم با طرف آمریکایی را روی میز داریم. ما هیچگاه دنبال یک توافق موقت یا توافق کم در مقابل کم نبوده‌ایم و نخواهیم بود.

وزیر خارجه ادامه داد: هیچ ارتباطی بین موضوع زندانیان با اموال خود نزد بانک‌های خارجی قائل نیستیم. در توافق تنظیم شده بین ما و طرف آمریکایی با وساطت کشور ثالث یک صورت جلسه‌ای در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع انسانی داریم و صورتجلسه جدا و دیگری به عنوان مطالبه حقمان در آزادسازی اموال بلوکه شده ایران نزد برخی بانک‌ها داریم.

وی درباره زمان سفر به عربستان و طولانی شدن استقرار سفرای ایران و عربستان در پایتخت‌ها، تصریح کرد: طی روزهای آینده سفرا مستقر می‌شوند و سفیر ما در سفر من در روزهای آینده به محل ماموریت می‌رود و سفیر عربستان هم به زودی به ایران می‌آید.

وزیر خارجه درباره مناسبات ایران و مصر و سفر سلطان عمان به تهران و پیامی که منتقل کرد نیز اظهار داشت: ایران از بازگشت روابط ایران و مصر به بالاترین سطح استقبال کرد این موضوع را در مسیر دیپلماسی در دستورکار داریم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار