نشست خبری تبیین برنامه‌های موکب هیأت رزمندگان اسلام در ایام اربعین در قزوین

به همت بسیج رسانه استان قزوین و با حضور اصحاب رسانه نشست خبری تبیین برنامه‌های موکب هیأت رزمندگان اسلام در ایام اربعین برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ - 16August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، به همت بسیج رسانه استان قزوین و با حضور اصحاب رسانه نشست خبری تبیین برنامه های موکب هیأت رزمندگان اسلام در ایام اربعین برگزار شد.

«نجف علی مشهدی» مسئول جهادی هیئت رزمندگان اسلام استان قزوین در این مراسم با بیان فعالیت های مواکب هیبت رزمندگان در ایام اربعین در طریق نجف تا کربلا اظهار داشت: از سال ۹۳ موکب احباب الرضا(ع) هیأت رزمندگان استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و امروز این موکب به چهار موکب فعال در طریق بین نجف تا کربلا تبدیل شده است.

وی گفت: اولین موکب مشترک سیدالشهدا شهرستان بویین زهرا و هیأت مرکزی قزوین در عمود ۲۱۰ که روزی سه هزار وعده صبحانه آماده و توزیع می کند و وعده ناهار و شام در این موکب از سوی هیأت رزمندگان مرکزی قزوین در حد سه هزار طبخ و بین زائرین توزیع می شود.

مشهدی عنوان کرد: در این موکب، برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و پخش فیلم پویانمایی حضرت ابوالفضل(ع) و غرفه های دیگری نظیر تعمیرات موبایل نیز برپا می باشد.

مسئول گروه جهادی هیئت رزمندگان اسلام قزوین بیان داشت: موکب سیدالشهدای هیأت رزمندگان اقبالیه یکی دیگر از مواکب هیئت رزمندگان استان قزوین است که در این موکب، تجهیزات و غرفه های تخصصی و پزشکان بدون مرز مستقر می شوند که امسال ۵۰ پزشک بدون مرز در این موکب حضور خواهند داشت.

وی افزود: موکب احباب الرضا (ع) شهرستان تاکستان، موکب شهدای قاقازان با توزیع سه وعده غذا و خدمات فرهنگی به زائران دیگر مولکب هیأت رزمندگان در کشور عراق هستند و هر یک از مواکب ذکر شده از ۵۰۰ تا هزار نفر ظرفیت اسکان دارند.

مشهدی با اشاره به اینکه اردوی جهادی سرلشکر حسن‌پور هیئت رزمندگان که متشکل از ۵۰ نفر است و پانزده نفر از جهادگران این گروه پیش از اربعین برای آماده سازی این مواکب به کشور عراق اعزام می‌شوند، گفت: گروه جهادی تا کنون سه خانه محروم را بازسازی و تحویل ولی نعمتان داده‌اند و در حال حاضر یک خانه نیز در یکی از روستاهای اطراف قزوین در حال ساخت است و تمام امکانات از طریق خیرین ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها