نماینده ولی فقیه در مازندران: در فعالیت‌های قضایی باید مراقب باشید جانب ظالمان را نگیرید

آیت الله «محمدی لائینی» خطاب به کارکنان قضایی گفت: در فعالیت‌های قضایی باید مراقب باشید که جانب ظالمان را نگیرید، همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید، اگر پشت میز قضایی به نفع مظلوم حکم کردید قلمتان توانا و اگر برعکس آن حکم کردید کار مشکل و سخت است.
کد خبر: ۶۱۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ - 17August 2023

در فعالیت‌های قضایی باید مراقب باشید جانب ظالمان را نگیریدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن که با حضور کارکنان قضائی و اداری دادگاه‌های عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف شهرستان ساری در نمازخانه حضرت فاطمه معصومه (س) دادگستری شهرستان ساری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، حادثه بارگاه حضرت شاهچراغ و هتک حرمت آن امامزاده لازم التعظیم، اظهار داشت: بخش قضایی بخشی بسیار موثر در روند کلی اصلاحات جامعه است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام حسین (ع)، افزود: در رابطه با حق هم امر به حق و هم عمل نکردن به حق جای گلایه دارد و باطل هم باز به همین شکل.

نماینده ولی فقیه در مازندران لائینی تصریح کرد: امام حسین (ع) فلسفه قیام خودشان را بر همین مسئله که در جامعه به حق عمل نشده و از باطل اجتناب نشده قرار می‌دهد، مهم‌تر از آن هم اصل فلسفه دین است که خدای بزرگ در آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه «نسا» می‌فرماید که قضاوت در میان مردم باید براساس حق باشد.

وی گفت: دستگاه قضایی و همچنین دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه و همینطور قوه مقننه که همه باید براساس حق رفتار کنند، پس اصل دین، قرآن، قیام امام حسین (ع) شهادت همه عزیزان و تلاش همه دلسوزان در طول تاریخ این است که حق در جامعه شنیده، گفته، قضاوت، داوری و عمل شود.

این مسئول ادامه داد: ما در رابطه با احقاق حق و حق را به حق‌دار رساندن دعا و در واقع گفتمان داشتیم که این بزرگترین فلسفه همه ادیان پیامبران است، ولی دو شرط دارد یکی اینکه انسان در حوزه قضایی در هر بخش یا مسئولیتی بر کار خود مسلط باشد، وقت بگذارد و تمرکز داشته باشد، دوم اینکه از نظر اخلاقی و معنوی دارای شخصیت خوبی باشد تا در تشخیص حق و باطل موفق‌تر عمل کند و برعکس تعصبات و جانب‌داری‌ها قدرت تشخیص حق از باطل را از انسان می‌گیرد.

وی با اشاره به نقل داستانی از مولوی یادآور شد: معنویت و سلامت اخلاقی برای تشخیص حق و باطل و بعد از جانب حق را گرفتن را تضمین می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه گاه به‌جای جانب حق گرفتن به منافع خودمان فکر کرده و به نفع باطل کار می‌کنیم، عنوان کرد: در فعالیت‌های قضایی باید مراقب باشید که جانب ظالمان را نگیرید، همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید، اگر پشت میز قضایی به نفع مظلوم حکم کردید قلمتان توانا و اگر برعکس آن حکم کردید کار مشکل و سخت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: به نماز اول وقت اهمیت بدهید، چهره دین شما نماز است، نماز را باحضور قلب بخوانید، نماز جمعه را در برنامه‌ریزی‌های خود به حساب بیاورید، نماز جمعه امانت شهدا و دین است، هم نماز و هم نصیحت و موعظه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها