رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع تولید و تامین می‌شود

سردار قلندری گفت: ۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع تولید و تامین می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 18August 2023
۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع تولید و تامین می‌شودبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید «حمزه قلندری» رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اراک، اظهار داشت: ۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح کشور بومی‌سازی شده و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و تأمین می‌شود.
 
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ویژگی خوداتکایی دفاعی کشور از جمله ویژگی‌های توان دفاعی کشور است و اکنون کشوری که در گذشته برای تأمین سیم خاردار به کشورهای دیگر وابسته بود به خوداتکایی در این حوزه دست یافته‌است.
 
وی بیان کرد: کشوری که در گذشته ۹۰ درصد نیازهای دفاعی آن از خارج تأمین می‌شد، امروز ۹۰ درصد سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح خود را در داخل تولید و تأمین می‌کند.
 
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده است که سایر کشورها برای تأمین تجهیزات نظامی مورد نیاز خود به جمهوری اسلامی مراجعه می‌کنند.
 
سردار قلندری اظهار کرد: دانش بومی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تحریم شدنی نبوده و آنچه در ذخیره خود دارد به دوستان خود ارائه می‌کند.
 
وی گفت: دستاوردهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح را پاسخ‌گو است و کشور در تمام عرصه‌های مختلف از جمله ساخت پهپاد و سیستم هوایی سرآمد و خوداتکا است.
 
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این وزارتخانه خدمت رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار داده و هرکجا صنعت با مشکل مواجه شده به کمک آنان رفته‌است.
 
نیروهای مسلح در سنگر بازدارندگی دفاعی مستحکم و با اراده حرکت می‌کنند
 
سردار قلندری اظهار کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به معنی پایان دشمنی‌ها نیست و نیروهای مسلح با پیشرفت‌های دفاعی و در سنگر بازدارندگی دفاعی روزهای درخشانی را برای مردم رقم می‌زند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مرکزی به واسطه ویژگی‌ها و دارا بودن افراد شاخص در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: استان مرکزی خواستگاه مردی است که پس از ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ بی نظیر است و باعث شد مردم ایران اسلامی با ایمان مقابل جهان کفر ایستادگی کنند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.
 
سردار قلندری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی و امنیت در اوج قرار دارد و این مهم مدیون ایستادگی و مقاومت مردم و خون شهدا است.
 
شهید قدبیگی الگوی نخبگان و جوانان کشور است
 
وی ادامه داد: صنعت دفاعی کشور، شهیدان والامقام بسیاری را در راه اسلام و انقلاب اهدا کرده و شهید قدبیگی از جمله این شهیدان است که الگوی نخبگان و جوانان کشور است.
 
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف علمی و نظامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده و امروز در حال مشاهده ثمرات هدایتگری‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف هستیم.
 
سردار قلندری، با یادآوری قرار گرفتن در آستانه سالگرد صنعت دفاعی کشور، گفت: وزارت دفاع تلاش کرده پس از انقلاب هدایت خود را از انقلاب بگیرد و انقلابی‌گری مهمترین ویژگی این وزارتخانه‌است.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار