رئیس سازمان اداری و استخدامی:

کارکنان دستگاه‌های برگزیده در خدمت‌رسانی به مردم تشویق می‌شوند

لطیفی با اشاره به اینکه دستگاهی که نمره عالی در جشنواره شهید رجایی کسب کند وجود ندارد، گفت: اگر دستگاهی رتبه خوب و متوسط داشته باشد به کارکنان آن‌ها ضریب فوق العاده کاری پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 20August 2023

کارکنان دستگاه‌های برگزیده در خدمت‌رسانی به مردم تشویق می‌شوندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره شهید رجایی که به منظور معرفی بهترین دستگاه‌ها در خدمت رسانی به مردم برگزار می‌شود، اظهار داشت: از سال ۷۶ جشنواره رجایی شروع شد و از سال ۸۷ ارزیابی به سطح مدیران و بازنشستگان و قدردانی از آن‌ها معطوف شد.

معاون رییس جمهور افزود: در این دوره از جشنواره رجایی، ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج جشنواره در روز برگزاری در اختیار عموم قرار می‌گیرد چراکه شفافیت مورد تاکید ماست.

وی بیان کرد: تلاش کردیم برای اینکه دستگاه‌های اجرایی کمتر با تغییرات در بخشنامه‌ها و شاخص‌های ارزیابی در جشنواره مواجه شوند، این شاخص‌ها دو سال یک بار به دستگاه‌ها ارایه شود.

لطیفی با بیان اینکه در جشنواره امسال در قوه مجریه ۲۵ دستگاه ۱۰۹ سازمان و ۱۸۷۲ نهاد ارزیابی می‌شود، افزود: در مجموع امسال دو هزار و ۹ دستگاه و سازمان ارزیابی می‌شوند و دو دستگاه در سطح ملی معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: در جشنواره امسال یک دانشگاه برتر و یک دستگاه برتر در حوزه اشتغال معرفی می‌شود و جایزه خواهد گرفت.

لطیفی با بیان اینکه در جشنواره امسال سه دستگاه از قوه قضاییه ارزیابی می‌شوند، افزود: بر اساس ماده ۸۱ قانون خدمات کشوری، دستگاه اجرایی مکلفند در این جشنواره ارزیابی شوند و قوه قضاییه هم جزو دستگاه اجرایی است که باید عملکرد آن در جشنواره ارزیابی شود.

معاون رییس جمهوری گفت: امسال ارزیابی میان دوره داشتیم که برای رییس جمهور و دستگاه‌ها ارسال شد و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامان‌دهی و ادغام سازمان‌ها نتیجه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها است. اگر دستگاهی رتبه خوب و متوسط داشته باشد به کارکنان آن‌ها ضریب فوق العاده کاری پرداخت می‌شود.

وی افزود: بانکها، فرماندهی انتظامی و سازمان تامین اجتماعی جزو دستگاه‌هایی هستند که بیشترین ارتباط را با مردم جامعه دارند و عملکرد آن‌ها باید ارزیابی شود، اما نیروی انتظامی جزو دستگاه‌های ارزیابی شونده در سطح ملی نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار