به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، نشست خبری نخستین جشنواره ایرانی «فرزند من» با حضور یوسفوندی مدیر مسئول خانه خلاق و نوآوری و تم و دبیر جشنواره برگزار شد.
مهدی یوسفوندی با بیان اینکه جشنواره «فرزند من» در حقیقت جدیدترین رسالت و راهکاری که در خانه خلاق تم ایجاد شده است، اظهار داشت: رسالت اصلی خانه خلاق تم بحث تجاری سازی محتوای ایرانی است.
وی ادامه داد: در حقیقت تکمیل زنجیره خرید کالای ایرانی هدف اصلی و بنیادی خانه خلاق تم است که باتوجه به اینکه ما در ایران موضوعی
بر مبنای کاراکتر یا محتوای ایرانی را برای کودکان به صورت کامل و یکپارچه نداشته ایم، خانه خلاق تم این موضوع را به عنوان یک فرصت شناسایی کرده است. شایان ذکر است که ما حدود سه سال است که در این عرصه فعالیت میکنیم و در نتیجه خروجی کار ایجاد چند مجموعه و شرکت بوده است. اکنون جدیدترین خروجی کار ما جشنواره فرزند من است که در حقیقت با چند هدف همراه است.
حضور بیش از ۶۰۰ تولید کننده ایرانی در جشنواره فرزند من
دبیر جشنواره فرزند من تصریح کرد: اولین هدف جشنواره فرزند من این است که تمام اکوسیستم و محصولات حوزه کودک و نوجوان با محتوای ایرانی را زیر یک سقف جمع کنیم. به همین دليل ما امسال در این جشنواره بیش از یک میلیون کالای ایرانی با محتوای ایرانی و سالم را که مخصوص صفر تا ۱۸ سال است خواهیم داشت. همچنین حدود ۶۰۰ تولید کننده و ۱۲ دسته کالایی و خدماتی در این جشنواره حضور دارند و پای کار هستند که شامل نوشت افزارها، اسباب بازی، کوله، جامدادی، محصولات آموزشی، کمک آموزشی، کالاهای مربوط به اتاق کودک، مواد غذایی، کالاهای بهداشتی و کالاهایی است که مربوط به نیازهای خردسالان و در نهایت بحث صنایع دستی است.
یوسفوندی ادامه داد: جمع کردن این حجم از کالا در حوزه کودک و نوجوان یکی از اهدافی بود که همیشه مد نظر داشتیم اما هدف دوم ما این بود که خانوادهها با هزینه کمتر و سبد کالایی مورد نیاز فرزندانشان، بتوانند با هزینه به صرفه در این نمایشگاه شرکت و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.
تخفیفات ۵۰ درصدی کالاهای کودک و نوجوان برای خانوادهها
یوسفوندی دبیر جشنواره فرزند من گفت: کالاهای موجود در این جشنواره تا ۵۰ درصد تخفیف همراه هستند و اغلب کالاها با بیش از ۲۰ درصد کمتر از قیمت معمول در این جشنواره عرضه خواهند شد.
وی افزود: امیدوار هستم این رویداد جدید باعث شود خانوادهها بتوانند با مبلغ کمتری نیازهای کودکان خود را تامین کنند.
دبیر این جشنواره ادامه داد: هدف سوم این جشنواره توجه ویژه به محتوای سالم و محتوای ایرانی است. ما شناسایی تولید کنندگان محصولات و خدمات کودک و نوجوان را از ماه آبان سال گذشته شروع کرده ایم و یک تیم خوب کار را شروع کردند که بیش از ۴ هزار تولید کننده ایرانی کودک و نوجوان شناسایی شدند و در نهایت تک تک محصولات مورد بررسی قرار گرفتند.
یوسفندی گفت: در جشنواره فرزند من حدود ۶۰۰ برند تولید کننده و یک میلیون کالا در ۱۲ دسته کالایی حضور دارند که مخاطبان با توجه به نیاز مورد نظر خود و تنوع کالایی میتوانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.
توجه ویژه به موسسات خیریه شناسنامهدار
یوسفوندی مدیر خانه خلاق تم گفت: یکی از اتفاقات خوب جشنواره فرزند من برای موسسات خیریهای که خدمات مشخص در حوزه کودک و نوجوان انجام میدهند فراهم کردن کالاهای کودک و نوجوان برای مناطق محروم یا کم برخوردار با هزینه کارخانه ای است. برای مثال موسسات خیریه شناسنامه دار میتوانند با مراجعه به غرفههای مورد نظر در جشنواره از تخفیفات خوب استفاده کنند و با کمترین هزینه ممکن اقلام م نیاز کودکان کم برخوردار را تامین کنند.
وی ادامه داد: درحال حاضر به دلایل مختلف تامین کالاهای با کیفیت کودک و نوجوان برای خانوادهها سخت شده است و شاید بتوان گفت که کالاهای حوزه کودک و نوجوان درحال تبدیل شدن به کالاهای لاکچری شده اند. از این رو رسالت اجتماعی و فرهنگی جشنواره فرزند من است که در این حوزه بتوانیم کمک خوبی به موسسات خیریه داشته باشیم.
هدف جشنواره فرزند من فروش هدفمند است
یوسفوندی در ادامه درباره مکان برگزاری جشنواره گفت: جشنواره فرزند من از ۳۱ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور به مدت ۱۱ روز بعد ازظهرها در مصلی تهران برگزار میشود. دلیل برگزاری این جشنواره در بعدازظهر هوای گرم است و امیدوار هستیم این فرهنگ در کشورما جا بیوفتد که جشنواره های تابستانی در سالهای آینده در هوای خنک برگزار شود تا برای خنک کردن سالن ها برق کمتری مصرف شود.
انتهای پیام/ 121