پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در پی درگذشت همسر شهید «محسن بلندیان»

سرهنگ «امیری مقدم» با صدور پیامی درگذشت حاجیه خانم «خدیجه بابایی» همسر شهید والامقام «محسن بلندیان» را به خانواده محترم ایشان و مردم شریف استان قزوین تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ - 20August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با صدور پیامی درگذشت حاجیه خانم «خدیجه بابایی» همسر شهید والامقام «محسن بلندیان» را به خانواده محترم ایشان و مردم شریف استان قزوین تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

(إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)

صلابت و شکیبایی همسران شهدای معزز که همسران خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی نموده‌اند، در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والا مقام نیست.

ایجانب درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه حاجیه خانم «خدیجه بابایی» همسر شهید والامقام «محسن بلندیان» را به خانواده محترم ایشان و مردم شریف استان قزوین تسلیت عرض می‌نمایم.

از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی قرین رحمت ربوبی گردند.

شهید «محسن بلندیان» در آذرماه سال ۱۳۳۸ در شهر خون و قیام ؛ قم ، در خانواده ای مذهبی ، متدین و مومن ، کودکی پا به عرصه هستی گذاشت که نام او را محسن گذاشتند و این تقدیر الهی بود که این کودک تا انتهای نیکی و احسان ، ره صدساله را یک شبه ، طی نماید.

شهید بلندیان ، زمانی که احساس کرد به عنوان یک تکلیف ، باید بطور مستقیم در جنگ و دفاع مقدس حضور پیدا کند ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، را برگزید و در تاریخ ۷/ ۳/ ۱۳۶۰ رسما به عضویت سپاه ، در آمد.

او با حفظ سمت ، مسئول بهداری سپاه قزوین شد و در راه اندازی درمانگاه های مختلف شهر نقش حیاتی و اساسی داشت . او مدیری توانا ومدبر در محل کار و همسری شایسته و پدری مهربان در منزل بود . در بسیج اکیپ های پزشکی ، به مناطق عملیاتی و تامین کادر پزشکی نقش ویژه ای داشت و خود جزو اولین نفراتی بود که در هنگام عملیات های رزمندگان اسلام ، حاضر می شد.

شهید محسن بلندیان ، بعد از عملیات خیبر و شهادت شهید علوی ، مسئولیت بهداری لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) را پذیرفتند.

شهید محسن بلندیان ، به ائمه اطهار سلام الله علیهم ارادتی خاص داشت . توسل به حضرت مهدی (عج) به هنگام بروز مشکلات و گرفتاری رمز موفقیت وی بود . همیشه دوست داشت در جوار حرم حضرت رضا (علیه‌السلام) باشد و تاکید داشت ، جنازه اش در قم در جوار حضرت معصومه (سلام الله علیها) باشد.

شهید بلندیان همواره توصیه می کرد ، حامی انقلاب و اسلام باشید ، امام را تنها نگذارید ، درخت اسلام خون می طلبد ، پس آماده باشید برای فداکاری و از جان گذشتن.

همیشه ایام عاشورا را ، در جبهه می گذراند و معتقد بود باید عاشورای واقعی را در جبهه های نبرد حق علیه باطل جستجو کرد و سرانجام خود نیز در لبیک به ندای ” هل من ناصر”، حسین (علیه‌السلام) زمان ، در عملیات والفجر ۹ ، در حال یکه برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب ، به خطوط مقدم جبهه شتافته بود ، در ۱۳/ ۱۲/ ۶۴ عاشقانه به دیدار معبود شتافت و به جوار قرب محبوب پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار