مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت در آذربایجان شرقی

امیر «عباسی» گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت با حضور شاعران استان آذربایجان شرقی با شکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 22August 2023

امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، از برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت خبر داد و اظهار داشت: مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت با حضور شاعران استان آذربایجان شرقی با شکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی درباره اهداف برگزاری این کنگره در سطح استان آذربایجان شرقی، گفت: شناسایی و معرفی شاعران برتر در سطح استان، تجلیل از برترین‌های این دوره، انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت و نیز بیان سبک زندگی شهدای والامقام با زبان فاخر شعر، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: امسال جشنواره شعر در چند محور شامل شعر دفاع مقدس و مقاومت، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌ا‌لمللی اسلامی، شعر دفاع مقدس، ولایت‌‌محوری و جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش‌آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و سرود و ترانه، دفاع مقدس و جلوه‌ای از قرآن و انسان‌سازی و برترین‌های هر بخش معرفی می‌شوند.

«عباسی» با بیان اینکه شعر دفاع مقدس، میراثی معنوی و دفتری زرین در کارنامه شعر و ادب فارسی است، اظهار داشت: تبیین نظری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای امروزی شعر دفاع مقدس و مقاومت مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع مقدس و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت، جزو برنامه‌های بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت است.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شعر استانی را تا 31 شهریور سال 1402 عنوان کرد و گفت: شاعران استانی می‌توانند آثار خود را به نشانی تبریز، دروازه تهران، پل شهید حمید باکری (هتل مرمر سابق)، انتهای خیابان استاد معین، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدش آذربایجان شرقی، دبیرخانه استانی شعر دفاع ارسال کنند.

دریادار عباسی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به شماره 09383566296 و یا از طریق ایمیل defa.tabriz10@gmail.com ارسال کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان افزود: اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شوند و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آثار درج شده باشد و ضروری است شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محور‌های مشخص شده در فراخوان مشخص کنند.

 

برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت در آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار