در یادواره بانوان شهید پایتخت مطرح شد؛

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: شعار «زن، زندگی، آزادی» تهاجم علیه روح عفیفه زن ایرانی است

«منصوری» گفت: دشمن در حوادث سال گذشته، این قشر از جامعه را هدف قرار داد و شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر داد تا روح عفیفه زن ایرانی را مورد تهاجم قرار دهد؛ اما به لطف الهی، دشمن ما مثل همیشه غلط تحلیل می‌کند و بسیاری از مبانی و اصول ما را نمی‌داند.
کد خبر: ۶۱۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ - 22August 2023

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: شعار «زن، زندگی، آزادی» تهاجم علیه روح عفیفه زن ایرانی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور، امروز (سه‌شنبه) در یادواره بانوان شهید پایتخت که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ کشور، زنان شهیده نقش‌آفرینی جدی داشتند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنان شهیده «لشکر فرشتگان» خداوند هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در تاریخ انقلاب اسلامی آزمون‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و تاریخ انقلاب اسلامی را که مرور کنیم، یک خط طلایی از حضور زنان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی می‌بینیم، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که عنصر دین به‌عنوان یک عنصر راهبردی در اداره کشور به کار گرفته شود؛ چراکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از دین در اداره کشور نبود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی، دین به‌عنوان یک عنصر محوری تبدیل شد.

«منصوری» با اشاره به اینکه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آزمون‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشتیم، نقش زنان را در این آزمون‌ها بی‌بدیل دانست و گفت: نقش زنان در تمام این سال‌ها به‌دلیل عدم خودنمایی و عدم سهم‌خواهی آن‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفت؛ اما اگر نقش زنان در برهه‌های مختلف مبارزاتی نبود، شاید این توفیقات حاصل نمی‌شد.

وی ادامه داد: زنان، مردان خود را به میدان فرستادند و خودشان نیز دوشادوش آن‌ها حرکت کردند، در جنگ حضور مستقیم زنان افتخارآفرین بود، حضور آن‌ها در لایه‌های پشتیبانی و اعزام‌ها افتخارآفرین بود و در تربیت فرزندان نیز زنان خوش درخشیدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نقش تعیین‌کننده زنان در جامعه ما ادامه دارد و بسیاری از پیشرفت‌ها را مدیون جامعه زنان هستیم، تصریح کرد: دشمن در حوادث سال گذشته این قشر از جامعه را هدف قرار داد و شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر داد تا روح عفیفه زن ایرانی را مورد تهاجم قرار دهد و هدف‌گذاری اصلی آن‌ها نیز آسیب به این قشر بود؛ اما به لطف الهی، دشمن ما مثل همیشه غلط تحلیل می‌کند و بسیاری از مبانی و اصول ما را نمی‌داند. نسبت زن مسلمان جامعه ایرانی با ولایت و همچنین نسبت زن و شهادت را نمی‌توانند تحلیل کنند و نمی‌دانند در تهران، ما ۵۶۰ شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.

منصوری» با بیان این‌که دشمنان ما به‌طور سطحی تحلیل می‌کنند و تصور می‌کنند که اگر تعدادی از دختران ما در مسئله حجاب دچار مشکل شده‌اند، کل جامعه به بی‌دینی مبتلا شده است، گفت: این تحلیل غلط دشمنان است و تحلیل صحیح آن‌چیزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند و به تعبیر ایشان ملاک دین‌داری این ظواهر که دشمنان به آن استناد می‌کنند، نیست؛ بلکه ملاک دین‌داری مردم همانند عزاداری‌های ماه محرم است. ملاک دین‌داری زنان پاکدامن ایرانی راهپیمایی اربعین حسینی است که هرسال پررونق‌تر برگزار می‌شود. دلدادگی مردم به اهل‌بیت (ع) در رویدادهایی مانند «جشن غدیر» خودش را نشان می‌دهد. ملاک دین‌داری مردم ما، تشییع پیکر شهید سلیمانی است؛ لذا دشمن تحلیل غلط می‌کند.

وی با بیان اینکه زن مسلمان ما به لطف الهی دارای الگو است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که ما در مسئله زن نیاز به اسطوره‌سازی و الگوسازی نداریم، ما به لطف خدا در جهان تشیع بهترین اسطوره‌ها و الگوها را داریم و حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بهترین الگوها برای زن مسلمان ما هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید بر این‌که زنان شهیده ما در میدان اقدام و عمل وارد شده‌اند و معماری ایرانی جدید را انجام دادند، بیان داشت: این ازجان‌گذشتگی و ایثار، مسئولیت مدیریتی ما مسئولان را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه اگر ما در حوزه مدیریتی از فرهنگ شهادت فاصله بگیریم، حتماً ضرر می‌کنیم. اساساً فرهنگ مدیریتی اگر بخواهد منجر به توفیق در حوزه مدیریت شود، بایستی از فرهنگ شهادت، تولی نسبت به ولایت و تبری نسبت به غیر تأسی بگیرد.

«منصوری» گفت: حرکت شهید مصداق یک حرکت مومنانه کامل است؛ لذا مسئولان باید به تأسی از فرهنگ مجاهدانه شهادت اهل حرکت مومنانه، توأم با اعتقاد و عمل باشند؛ این روحیه ما می‌توانیم در اقدام شهدا کاملاً متبلور است، شهدا اهل هزینه دادن بودند؛ لذا مدیر هم باید اهل هزینه دادن، مبارزه کردن و عبور کردن از مسائل غلط باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ شهادت، شهید را معیار حق و باطل می‌دانیم و امید داریم که در دولت هرچه بیشتر بتوانیم از فرهنگ شهادت و روح شهدا مدد بگیریم و اقدامات جدی در راستای مدیریت جهادی رقم بزنیم و خودمان تمام و کمال مدیون شهدا و خانواده آن‌ها می‌دانیم.

انتهای پیام/113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار