رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

خادم امام حسین (ع) و زائران آن حضرت بالاترین افتخار برای ماست

حجت‌الاسلام «حسینی» با بیان اینکه خادم امام حسین (ع) و زائران آن حضرت بالاترین افتخار برای ماست، گفت: میزبانی کردستان از زائران اباعبدالله یک فرصت خاص و ویژه است که باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت عظیم معنوی استفاده شود.
کد خبر: ۶۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 22August 2023

خادم امام حسین(ع) و زائران آن حضرت بالاترین افتخار برای ماستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسین حسینی» رئیس‌کل دادگستری استان کردستان امروز در بازدید از مرز باشماق مریوان بر لزوم تامین اعتبار برنامه‌های اربعین به‌عنوان پیوست بودجه سالانه در سال‌های آتی از طریق استانداری کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: طرح توسعه مرز باشماق مریوان در دولت قبل با مشکل جدی و معارض مواجه بود و با ورود دستگاه قضایی استان اخیرا 25 هکتار از این اراضی جهت اجرای طرح توسعه مرز تملک شد. 

به گفته وی با حل مشکل این اراضی، باید طرح توسعه پایانه مرزی باشماق با سرعت و جدیت در زمان مشخص به بهره‌برداری برسد و پیوست اربعین نیز در این طرح دیده شود. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین بر لزوم مدیریت تانکرهای حمل سوخت در این پایانه مرزی در ایام اربعین تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه در مسیر جاده جدید سنندج-مریوان وضعیت آنتن دهی موبایل با مشکل مواجه است که باید مخابرات استان با فوریت درصدد حل این مشکل برآید. 

وی وظیفه نظارتی دستگاه قضایی استان را در این خصوص از 3 جنبه توصیف کرد و توضیح داد: دادستانی مرکز استان و مریوان از باب نظارت بر حقوق عامه، بازرس کل استان از باب نظارت بر حسن جریان امور امور و بازرسی فوق‌العاده از مرز در این ایام و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر پیشگیری از جرایم وظیفه دارند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل شعبه کشیک ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین خبر داد و عنوان کرد: لیست افراد ممنوع‌الخروج به دادگستری استان منعکس شود تا از طریق دادستانی کل کشور پیگیری و مشکلات آنها تا حد امکان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین برطرف شود.

وی بر لزوم استقرار ناوگان حمل‌ونقل در مسیر سنندج به مریوان و مریوان به باشماق تاکید و هشدار داد: موضوع حمل و نقل زائران بعد از خروج از مرز نیز مورد تاکید است.

حسینی همچنین ارتقای وضعیت کیفی پارکینگ‌ها و استقرار تعدادی از مواکب در مسیر سنندج به مریوان و پلیس راه را بسیار ضروری دانست و خواستار تحقق این برنامه‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه خادم امام حسین(ع) و زائران آن حضرت بالاترین افتخار برای ماست، گفت: میزبانی کردستان از زائران اباعبدالله یک فرصت خاص و ویژه است که باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت عظیم معنوی استفاده شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار