دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای همدان:

نظم خاصی در برگزاری یادواره‌های شهدای همدان برقرار است

سردار «فرجی» با بیان اینکه نظم خاصی در برگزاری یادواره‌های شهدا برقرار است، گفت: مدال‌های سرو نیز در راستای تجلیل از خانواده شهدا به آنان تقدیم می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ - 23August 2023

نظم خاصی در برگزاری یادواره‌های شهدای همدان برقرار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی»، دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای همدان در جلسه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان ، با بیان اینکه نظم خاصی در برگزاری یادواره‌های شهدا برقرار است، اظهار داشت: مدال‌های سرو نیز در راستای تجلیل از خانواده شهدا هم در مراسم آبروی محله و هم در سرکشی‌ها به آنان تقدیم می‌شود‌ و سیاست استاندار همدان این است که در این سرکشی‌ها همه مدیران نقش داشته باشند.

«سیدمسعود حسینی» دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی دومین کنگره شهدای همدان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای نمایشگاه بین‌المللی برای اجرای برنامه‌های شاخص همچون «فصل شیدایی»، افزود: فضاسازی مناسب شهری برای تبلیغ برنامه فصل شیدایی درنظر گرفته شده و هرشب ۲۰ دستگاه اتوبوس درحال خدمت‌رسانی به مردم برای تماشای نمایش هستند.

وی از کاشی‌نگاری ۶ مسجد و دو مدرسه با مضامینی از شهدا خبر داد و گفت: حدود ۱۲ دیوار شهر نیز با محتوای شهدا نقاشی‌ شده‌اند، همچنین مراوداتی با سازمان اوج برای طراحی دیوارنگاره در همدان داشته‌ایم.

«وحید خادمی» دبیر کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره شهدای همدان نیز از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه در راستای کنگره خبر داد و عنوان کرد: یکی از این برنامه‌ها بزرگداشت و نکوداشت سردار حسام بود که سال گذشته اتفاق افتاد، همچنین در حوزه مستند دو اثر شهید «خوش‌لفظ » و «۵ لشکر» از تولیدات استان همدان در مرحله تولید هستند.

وی همچنین از تولید آلبوم سرود و موسیقی بومی با هماهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد و گفت: فیلم سینمایی شهیدهمدانی نیز در دست تهیه بوده که فیلم‌نامه آن در بنیاد روایت فتح درحال نوشتن است.

«فرزاد تیموری» دبیر کمیته گنجینه‌ها و یادمان‌های دومین کنگره شهدای همدان نیز بیان داشت: سه مأموریت به این کمیته واگذار شده که شامل تکمیل و احداث یادمان شهدای گمنام در سطح استان، ساخت یادمان‌های جغرافیایی حماسی و ساخت یادمان شهدای مفقودالاثر است.

وی از وجود ۶۱ نقطه یادمان جغرافیایی حماسی در سطح استان خبر داد و گفت: در فاز نخست ۱۱ نقطه جغرافیایی حماسی در استان احداث می‌شود که در شهرستان همدان یادمان شهدای انبار نفت و شهدای ورزشگاه قدس درحال ساخت است.

«مجید صفدریان» دبیر کمیته تکریم ایثارگران دومین کنگره شهدای همدان نیز در این جلسه افزود: پیش‌بینی شده که در قالب کنگره شهدا، پنج‌هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران صورت گیرد؛ همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در این امر مشارکت و می‌کنند و پای کار هستند‌.

وی تصریح کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۴۸۴ نشان سرو تحویل استان شده و ۸۰۴ دیدار در کل استان انجام شده و مابقی نشان‌ها هر هفته می‌رسد و پیش‌بینی شده تا پایان شهریورماه سرکشی به خانواده شهدا به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار