با شرکت نیروهای چهارگانه ارتش؛

رزمایش مشترک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش از فردا آغاز می‌شود

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» با شرکت نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا در منطقه وسیعی از مرکز کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ - 24August 2023

رزمایش مشترک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش از فردا آغاز می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به اهمیت جنگ الکترونیک در نبرد‌های امروز و نقش مؤثری که در جنگ‌های آینده دارد، توجه ویژه به فناوری‌های جنگ الکترونیک و تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد و متخصص در این حوزه طی سال‌های گذشته در دستورکار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

امیر دریادار سیاری افزود: ما امروز در حوزه جنگال پیشرفت شایان توجهی در طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز خود با اتکا به دانش تخصصی و توانمندی‌های داخلی داشته‌ایم و زیرساخت‌ها و آموزش‌های مناسبی داریم و برای مقابله با تهدیدات امروز و پیش بینی مقابله با تهدیدات آینده در این حوزه پیچیده و حساس به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم؛ که لازم است برخی از این دستاورد‌ها در میدان نبرد محک زده و مورد آزمایش قرار داده شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تقدیر از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سازمان‌های خودکفایی ارتش در نیرو‌های چهارگانه در طراحی و تولید تجهیزات جنگ الکترونیک افزود: افزایش مهارت‌های تخصصی و انتقال تجربیات به نیرو‌های جوان و تمرین سناریو‌های مختلف رزمی در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی خاطرنشان کرد: حدود یکصد و سی تمرین تخصصی آفندی و پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک در این رزمایش پیش بینی شده که در لحظه و به صورت برخط توسط قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش هدایت و توسط قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

امیر دریادار سیاری همچنین تصریح کرد: رزمایش جنگ الکترونیک سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی از فردا با انواع مختلف سامانه‌های جنگالی، راداری، پهپادی، سایبری، فضایی، جنگنده‌ها و پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، ریزپرنده‌ها و سایر سامانه‌های ثابت، سیار، زمین پایه و هواپایه مرتبط با جنگ الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار