در حاشیه اجلاس بریکس؛

حجت‌الاسلام رئیسی با رئیس‌جمهور چین دیدار کرد

رئیس‌جمهور در حاشیه اجلاس بریکس با رئیس‌جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 24August 2023

رئیسی با رئیس جمهور چین دیدار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهور چین در حاشیه اجلاس بریکس با یکدیگر دیدار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی که به دعوت رسمی «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» عازم آفریقای جنوبی شده بود، بامداد امروز (پنج‌شنبه) به وقت محلی با استقبال وزیر تجارت این کشور، وارد شهر پرتوریا شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشور‌های حاضر نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

امروز (پنج‌شنبه) نیز اعضای بریکس با عضویت ایران در این سازمان موافقت کردند.

«سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی صبح امروز (پنج‌شنبه) در آغاز نشست «بریکس پلاس» در کنفرانس خبری مشترک سران «بریکس» موافقت پنج عضو اصلی این گروه با عضویت اصلی جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، اتیوپی و آرژانتین را اعلام کرد.

در ادامه رئیس‌جمهور برزیل، نخست‌وزیر هند، رئیس‌جمهور چین و رئیس‌جمهور روسیه که به شکل ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشت نیز در سخنانی با تأکید بر این موضوع، ورود اعضای جدید به بریکس را باعث رونق بیشتر این گروه و توان اثرگذاری بیشتر آن در نظم جهانی دانستند.

عضویت ایران، عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ رسمیت خواهد یافت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار