یادواره ۲۴۰ کارمند شهید استان قم برگزار شد

دومین یادواره ۲۴۰ شهید کارمند استان قم همزمان با هفته دولت با حضور سفیر ایران در افغانستان، استاندار قم و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ - 24August 2023

یادواره ۲۴۰ کارمند شهید استان قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دومین یادواره ۲۴۰ شهید کارمند استان قم همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

حسن کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امروز محور مقاومت به مفهوم واقعی شکل گرفته است و اینکه امروز به آتش بس در یمن تن داده شد، نیز محصول مقاومت است.

کاظمی قمی با تاکید بر اینکه مقاومت لبنان امروز قوی‌تر از دیروز است گفت: امروز مقاومت نه تنها در غزه که در کرانه باختری و در فلسطین اِشغالی است و حداقل روزی ۳۰ عملیات انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت هشت سال دفاع مقدس موجب شکل‌گیری جریان مقاومت در کشور‌های منطقه همچنین آمریکایی لاتین شد، گفت: دولت‌هایی که در ونزوئلا، بولیوی و برزیل شکل می‌گیرند عمدتا انقلابی و چپ‌گرا هستند که روی کار آمدن این دولت‌ها حاکی از آن است که خط مقاومت توانسته، بر جبهه مقابل برتری پیدا کند.

کاظمی قمی همچنین با ذکر ارکان اقتدار ملی، توسعه علمی و فناوری را از جمله عوامل آن برشمرد و گفت: مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری نظام‌اسلامی است، زیرا جمهوری اسلامی دنبال بمب اتم نبوده، اینکه دانشمندان هسته‌ای را ترور می‌کنند، درست در چارچوب همین حرکت است که به سمت اقتدار ملی نرویم.

وی دومین رکن اقتدار ملی را تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور دانست و بیان داشت: برجام را امضا و عمل کردیم، بلافاصله رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، که این کار خوبی بود، اما کافی نیست، اگر می‌خواهد وارد عرصه اقتصاد بین‌الملل شود باید از قدرت موشکی و دفاعی خود بکاهد در این زمینه صرفا بحث موشکی نیست، بلکه موضوع دو قطبی و تقابل است.

کاظمی همچین با اشاره به اقتصاد به عنوان دیگر رکن اقتدار ملی اظهار کرد: در اقتصاد خوب عمل نکردیم، فقط ۲۰ درصد مشکلات کشور به تحریم‌های بانکی و نفتی مربوط می‌شود، عمده مشکل در درون خودمان است، در این دوره نگوییم که در تحریم هستیم، در حوزه دفاع و امنیت نیز در تحریم بودیم، نیرو‌های مومنی مانند شهید فخری‌زاده و تهرانی مقدم و شهیدان بزرگ دیگر در این عرصه‌ها جانفشانی کردند.

وی یادآور شد: به تعبیر رهبر انقلاب، در عرصه اقتصادی نیز جنگ است و نیازمند فرمانده، سازمان، برنامه، شجاعت و مدیریت جهادی هستیم و مدیران همه باید به منشور اقتصاد مقاومتی رجوع کنند.

سفیر ایران در افغانستان همچنین با بیان اینکه حفظ روحیه انقلابی و حماسی نیز از ارکان اقتدار ملی به شمار می‌آید، گفت: اگر حاج قاسم یک مکتب شد، جدای از حماسه عاشورا نبود، باید در مسیری که از شهیدان الگوبرداری شده حرکت کنیم، اگر این کار را انجام دهیم، می‌توانیم در حل چالش‌های اقتصادی موفق باشیم.

سید محمد آقامیری استاندار قم نیز گفت: نظام تنومند، مقتدر و ارزشمند اسلامی به برکت خون شهیدان در منطقه و جهان ایستاده است، روزی روی ایران حساب ویژه‌ای باز نمی‌کردند، اما امروز این کشور را یکی از مولفه‌های تصمیم‌گیری در دنیا می‌دانند.

وی گفت: هر چه داریم از خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران است؛ صبر و ایستادگی آنان به ما درس زندگی می‌آموزد، چنانچه، شهدا درس ایثار، مقاومت و مدیریت دادند.

استاندار قم ادامه داد: ما نیز باید از شهیدان بیاموزیم، هر چند که سنین بسیار پایینی داشتند، اما تفکر ژرف آنان، همراه با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل برای این کشور عزت و سربلندی به بار آورد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت بازخوانی وصیت‌نامه شهیدان گفت: وصیت‌نامه شهیدان باید جمع‌آوری و به صورت یک کتابچه و به عنوان یک کار ارزشمند فرهنگی در اختیار همه مدیران قرار داده شود.

در مراسم فوق، خانواده ۲ کارمند شهید، همچنین روح‌الله کاظمی کوهنورد بسیجی و فاتح قله اورست مورد تجلیل قرار گرفتند و دو مدال افتخار توسط خانواده‌های دو شهید کارمند بر گردن روح الله کاظمی آویخته شد.

اجرای گروه سرود عابس و مرثیه سرایی حسین اردستانی نیز بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار