پویش «هیس‌طوری» در کاخ سعدآباد برگزار شد؛

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

ابوالقاسم طالبی بخاطر کارگردانی فیلم «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت و گفت: من برای ساخت یتیم‌خانه ایران ۱۰۰ کتاب مطالعه کردم و آرزو داشتم یک روز بچه‌های ایرانی تاریخ معاصر را بخوانند.
کد خبر: ۶۱۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ - 25August 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پویش کتابخوانی «هیس‌طوری!» شب گذشته (پنج‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «علی باقری‌کنی» معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی مساجد و «امیررضا مافی» مدیر مرکز انیمیشن سوره در کاخ سعدآباد برگزار شد.

شریفی: هیس‌طوری شروعی برای فتح قله است
در ابتدا مهدی شریفی دبیر اجرایی پویش هیس‌طوری درباره روند شروع این رویداد اظهار داشت: شاید برای برخی‌ها سوال باشد که این پویش چطور شروع شد و چه روندی را طی کرده است. پویش هیس‌طوری از یک احساس نگرانی شروع شد؛ نگرانی در زمانی که فکر کردیم دهه هشتاد‌ی‌ها و دهه‌ی نودی‌ها تاریخ را نمی‌دانند.

دبیر پویش عنوان کرد: اعتراف می‌کنیم ما بعد از ۹ ماه فعالیت با بچه‌ها در هیس‌طوری فهمیدیم که چقدر وقت‌ها بی‌خودی نگرانیم؛ چراکه فکر می‌کنیم دهه هشتادی‌ها و دهه‌ی نودی‌ها چقدر عجیب و غریب‌اند. همراهی با بچه‌ها در هیس‌طوری برای ما خیلی لذت‌بخش بود و امیدواریم این اتفاق ادامه داشته باشد.

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

شریفی به‌ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه رهبرمان فرمودند «نزدیک قله‌ایم»، افزود: قطعاً دهه هشتادی‌ها و دهه‌ی نودی‌ها قله را فتح می‌کنند و هیس‌طوری شروعی برای این مسیر است.

باقری‌کنی: جسارت به ساحت قرآن وحشی‌گری فرهنگی است
در ادامه، علی باقری‌کنی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در سخنانی گفت: هویت در ابعاد شخصی، خانوادگی، مذهبی و ملی قابل تفسیر است؛ رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند «کار سیاست خارجی صیانت از منافع ملی است»؛ ایشان تاکید داشتند که منافع ملی یعنی هویت، و هویت ملت ایران را در سه بعد ملی، تاریخی و اسلامی دانستند.

وی با بیان اینکه استقلال ملت ایران با پاسداری و نگهبانی از مرز‌های هویت اسلامی و انقلابی و ملی صورت می‌گیرد، افزود: دشمن برای دسترسی به منافع و اهداف خود همواره سعی می‌کند هویت و مرز‌های هویت ما را مخدوش کند.

معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه هتک حرمت‌های اخیر دشمنان دین و قرآن را نشانه هجمه به هویت مسلمانان خواند و گفت: جسارت به ساحت قرآن کریم یک نوع وحشی‌گری فرهنگی و هجمه به هویت مسلمان جهان است؛ دشمن می‌داند مسلمان دارای هویت هستند؛ لذا این هویت را نشانه رفته‌اند.

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

باقری‌کنی با بیان اینکه ملت ایران یک ملت انقلابی و دارای هویت ملی و ریشه‌ها و زیرساخت‌های قوی است، خطاب به حضار گفت: هدف دشمن، شما نوجوانان هستید. شخصاً امروز خوشحالم که نوجوانان این سرزمین تاریخ می‌خوانند. مسوولیت امروز ما صیانت از هویت و استقلال فرهنگی است.

طالبی: برای یتیم‌خانه ایران ۱۰۰ جلد کتاب خواندم
در بخش دیگر این مراسم، ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم یتیم‌خانه ایران بخاطر تولید این اثر سینمایی که با موضوع مبارزه با استعمار صورت گرفته بود، برگزیده هیس‌طوری شد و مدال طلای این پویش کتابخوانی را دریافت کرد و سپس در سخنان کوتاهی گفت: همواره یکی از آرزوهایم این بود که روزی شاهد باشم که بچه‌های کشورمان تاریخ بخوانند.

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

وی به روند تولید فیلم «یتیم‌خانه ایران» پرداخت و افزود: من برای ساخت یتیم‌خانه ایران حدود ۱۰۰ جلد کتاب مطالعه کردم؛ امروز که در جمع شما نوجوانان هستم، خیلی خوشحالم. وقتی برای دعوت به این برنامه با من تماس گرفته شد، بی‌درنگ قبول کردم؛ چون یکی از آرزوهایم این بود که بچه‌ها تاریخ بخوانند؛ زیرا خیلی‌ها از تاریخ اطلاع ندارند.

طالبی به منابع پویش هیس‌طوری اشاره و عنوان کرد: کتاب‌های مهدی میرکیانی واقعاً آثاری پالایش شده و درست و دارای مستند هستند. کسانی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند، حتمأ آدم‌های مهمی‌ هستند و کشور در آینده به آن‌ها نیاز خواهد داشت.

قمی: پویش هیس‌طوری اقدامی در راستای ارتقای دانش است
در ادامه، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنان کوتاهی گفت: آفرین به کسانی که تاریخ را جدی می‌گیرند؛ و آفرین بر کسانی که زمینه بهره‌گیری از تاریخ را فراهم می‌کنند که نمونه آن بچه‌هایی مثل تیم برگزارکننده پویش هیس‌طوری است.

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

وی پویش هیس‌طوری را اقدامی در راستای ارتقای دانش دانست و گفت: این اقدام یک کار مهم در راستای ارتقای دانش و سطح تحلیلی تاریخی است که باید برای این اقدام خسته‌نباشید به تیم برگزارکننده بگوییم.

برگزیدگان طلایی

در ادامه، زینب کرمانی‌ها از استان البرز، معین لوحی از استان خراسان رضوی، امیرمحمد یوسفی از استان فارس، فاطمه محدثه نقودی از استان قم، بهزاد قاسم‌زاده از استان آذربایجان‌غربی، زهرا الله‌بخشی از استان چهارمحال و بختیاری، انسیه حسن‌پور از استان قزوین، صادق صیادی از استان اصفهان، محمد جواد اکبری از استان اصفهان، خدیجه صفایی‌نیا از استان آذربایجان غربی، زهرا علیزاده از استان همدان، حسین سرافراز از استان فارس، محدثه عباسی از استان چهارمحال و بختیاری، فاطمه جلالی از استان خوزستان، -امیرعباس اثنی عشری  از استان کرمان، احسان بیت‌الهی از استان آذربایجان غربی و نفر اول امیرمحمد صالح‌پور از استان چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند. 

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

ابوالقاسم طالبی بخاطر «یتیم‌خانه ایران» مدال طلای هیس‌طوری گرفت/ برگزیدگان معرفی شدند

براساس این گزارش، هیس‌طوری که یک پویش سراسری حول مطالعه و کنشگری، پیرامون مجموعه کتاب «سرگذشت استعمار» نوشته مهدی میرکیایی است، کار خود را از آبان ۱۴۰۱ آغاز کرد و روند برگزاری آن تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ ادامه داشت. هدف اصلی این پویش به بهانه مطالعه مجموعه کتاب «سرگذشت استعمار» این بود تا نوجوانان با مفهوم مهم و بنیادین ذیل عرصه دشمن‌شناسی و مطالعه تاریخ با عنوان استعمار که از غرب برخاسته است، آشنا شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار