فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور:

کنگره ملی شهدای نیشابور در مهر برگزار خواهد شد

سرهنگ نیک‌یاد گفت: کنگره ملی شهدای نیشابور در روز ۲۶ مهر؛ همزمان با سالروز شهادت سردار شهید «نورعلی شوشتری» و سایر شهدای وحدت با حضور میهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ - 27August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آمار شهدای نیشابور بزرگ یعنی؛ نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۲۴۰۰ شهید بود که با تعیین ملاک شهدا، آمار آن‌ها در نیشابور بزرگ تا امروز به تعداد۲۵۳۲ شهید رسیده است.
 
سرهنگ نیک‌یاد با اشاره به اینکه در سطح کشور، نیشابور سومین شهرستانی است که بناست کنگره ملی‌اش برگزار شود، در ادامه افزود: نیشابور بزرگ در سال‌های دفاع مقدس با حضور ۳۵هزار رزمنده از ۱۳ استان آمار ایثارگری‌اش بیشتر از جا‌های دیگر است.
 
وی یادآور شد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان نیشابور؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های جانبازان، ایثارگران و شهدای این منطقه از خراسان رضوی است.
 
دبیر کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است، در ادامه گفت: نسل جوان به آگاهی در خصوص این موضوعات نیاز دارد؛ البته ما از اتفاقاتی که دشمن در همه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تاکنون برای ما رقم زده است و می‌زند  هراسی نداریم و با امید پیش می‌رویم.
 
وی در تشریح برنامه‌های کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور اظهار داشت: در این کنگره ملی دو موضوع دنبال می‌شود؛ ابتدا، پیگیری بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در قالب ۱۱ کمیته و موضوع بعدی؛ برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای نیشابور در روز ۲۶ مهرماه؛ همزمان با سالروز شهادت سردار شهید «نورعلی شوشتری» و سایر شهدای وحدت است.
 
نیک‌یاد در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود گفت: از روز شانزدهم لغایت ۲۶ مهرماه به مدت ۱۰ شب، نمایش در نیشابور برپا و در حاشیه این برنامه؛ نمایشگاه جنگ ترکیبی نیز برگزار می‌شود. بخش پایانی کنگره شهدای نیشابور، برگزاری اجلاسیه پایانی با حضور میهمانانی از سراسر کشور خواهد بود. برنامه‌های کنگره ملی شهدا ادامه‌دار است اگر چه اجلاسیه هر ۱۰ سال یکبار برگزار می‌شود، اما برنامه‌های کنگره همچنان برپاست.
 
وی درباره نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی با کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور یادآور شد: ادارات نیشابور بایستی فضاسازی شهدایی را از ابتدای مهرماه و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس انجام دهند. در این ایام؛ هریک از اتاق‌های ادارات به نام یک شهید نامگذاری می‌شود و در طول مدت باقی مانده تا اجلاسیه از ایثارگران ادارات تجلیل می‌شود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور تأکید کرد: باید ظرفیت‌های نیشابور را به مردم کشور نشان داده و حدیث سلسلة‌الذهب را برای آن‌ها روایت کنیم. از این رو، روسای ادارات باید کار را از خودشان بدانند و پای کار باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار