رونمایی از پوستر اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب+ تصاویر

با حضور جمعی از مسئولان شهرستان نیشابور از پوستر اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ - 26September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، در آستانه برگزاری اجلاسیه کنگره ملی دو هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله‌الذهب شامل شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه و همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از پوستر این اجلاسیه با حضور حجت‌الاسلام «سید قاسم یعقوبی» امام جمعه نیشابور، «ابوطالب جوان» فرماندار شهرستان، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور و «هاجر چنارانی» نماینده مردم نیشابور و فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار شد.

«اسماعیل عشقی» مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسله الذهب با اشاره به اینکه این پوستر توسط یکی از هنرمندان نیشابوری طراحی شده است، اظهار داشت: در این پوستر سعی بر آن شده تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیشابور بزرگ به تصویر کشیده شود.

وی افزود: زمینه این پوستر به رنگ فیروزه‌ای و نماد شهرستان فیروزه است، در این پوستر نمادی از قدمگاه امام رضا علیه‌السلام در شهرستان زبرخان، در بخش دیگری از طرح، نمادهایی از درختان پسته، بوته‌های پنبه و گندم به تصویر درآمده که به کشاورزی شهرستان میان جلگه اشاره دارد.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسله الذهب ادامه داد: بخش صنعت نیشابور با طراحی چرخ‌دهنده‌ها در نظر گرفته شده، در قسمتی دیگر بقعه فضل ابن شاذان نیشابوری طراحی شده چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر معرفی این عالم فرهیخته تأکید داشته‌اند، در بخش دیگری مسجد جامع نیشابور که در زمان تیموریان بنا شده که در گستره تاریخ این شهر تاکنون حوادث بسیاری را به خود دیده، تعبیه شده است.

رونمایی از پوستر اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب+ تصاویر

به گفته عشقی حضور امام رضا علیه‌السلام در نیشابور و بیان حدیث گران‌سنگ سلسله‌الذهب که نماد کنگره است در بخش اصلی از طراحی این پوستر گنجانده شده، همچنین ارتفاعات و قلل بینالود به‌عنوان صلابت و استواری نیشابور، کبوترانی که نماد شهید هستند، المان‌های خیام و کمال‌الملک، افلاک‌نما به‌عنوان صنعت مدرن این شهر و بحث نجوم در این پوستر طراحی شده است.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسله‌الذهب گفت: با آرامگاه حیدر يغمای نیشابوری در تصویر به موضوع شاعران معاصر این دیار اشاره شده، ضمن اینکه نماد سیمرغ که برگرفته از هفت شهر عشق عطار است در این پوستر گنجانده شده است.

عشقی تصریح کرد: در این پوستر طرح چند شهید شاخص که در کنار تصویر سرو و پرچم قرار دارد، دیده می‌شود این شهدای والامقام شامل شهیدان «عبدالحسین برونسی» به‌عنوان شهید کشوری و شهید دوران دفاع مقدس، «نورعلی شوشتری» به‌عنوان شهید وحدت، «محسن قاجاریان» به‌عنوان شهید مدافع حرم و سه شهید قشری شهیدان «سید هادی علوی‌نسب» به‌عنوان شهید جامعه روحانیت، «صابری‌نیا» به عنوان شهید فراجا و خلبان «جعفری» به‌عنوان شهید ارتش و اولین شهید دفاع مقدس خراسان بزرگ بوده، در این پوستر جانمایی شده است.

وی بیان داشت: سعی ما بر این بوده که در این پوستر گستره جغرافیایی و تاریخی نیشابور مورد توجه قرار گیرد تا در حوزه ایثار و شهادت نگاه تک بعدی نداشته باشیم و از شهدای سایر اقشار نیز در طراحی این پوستر استفاده شود.

رونمایی از پوستر اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب+ تصاویر

به گفته مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی شهدای دیار سلسله‌الذهب عنوان  پوستر  کنگره ملی دو هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله‌الذهب است که از آن به‌عنوان بزرگترین رویداد ملی شرق کشور یاد می‌شود چراکه در حال حاضر هیچ رویدادی به این گستردگی در شرق کشور درحال برگزاری نیست.

عشقی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه از همه طیف‌های فکری دعوت شده تا در این رویداد در کنار هم فعالیت داشته باشند، گفت: نمایشگاه رزمی و فرهنگی و نمایش میدانی «صدای پای عشق» باحضور هنرمندان برجسته از ۱۹ مهر به مدت هفت شب در مجموعه بزرگ ورزشی انقلاب برگزار می‌شود و برنامه اصلی اجلاسیه ۲۶ مهر همزمان با سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار «نورعلی شوشتری» با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از همه خادمین شهدا که برای ایجاد این مجموعه عظیم در یک حرکت جهادی پای کار بودند از عموم مردم برای بازدید از این رویداد بزرگ دعوت کرد.

رونمایی از پوستر اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب+ تصاویر

بر اساس این گزارش نمایشگاه رزمی و فرهنگی از ساعت هشت تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است و نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با جدیدترین جلوه‌های هنری و تصویری که به بازخوانی تاریخ نیشابور به‌عنوان گنجینه بزرگ تمدنی از ورود امام رضا علیه‌السلام تا عصر حاضر و دفاع مقدس می‌پردازد منتظر حضور علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار