علی قرایی:

تمام تمهیدات لازم برای مبارزه با آنفولانزای خوکی را اندیشیده ایم

معاون بهداشت،امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان گفت: به تمام جوامعی که ازدحام جمعیت دارند هشدار های لازم را داده ایم و تمام تمهیدات لازم برای مبارزه با آنفولانزای خوکی اندیشیده شده است.
کد خبر: ۶۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ - 07December 2015

تمام تمهیدات لازم برای مبارزه با آنفولانزای خوکی را اندیشیده ایم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دکتر "علی قرایی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: آنفلونزای خوکی بیماری خطرناک است و بیشتر افرادی که زمینه ی این بیماری را دارند و دچار نقص سیستم دفاعی هستند را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان این مساله که هشدار های لازم به تمام جوامعی همچون مراکز آموزش سربازان وظیفه که ازدحام جمعیت دارند، اعلام شده است، اظهار داشت: افرادی که دچار علائم شبه آنفولانزا هستند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند و بستری شوند.

دکتر قرایی، اطلاع رسانی از طریق پوستر، بنر های آموزشی و لوح های فشرده را از مهم ترین برنامه های معاونت بهداشت،امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان کرمان ذکر کرد و افزود: شهرستان های بردسیر، سیرجان، رفسنجان، راور و کرمان بیشترین آمار افراد مبتلا و جان باختگان را به خود اختصاص داده اند و ما نیز به نوبه خود تمام تمهیدات لازم برای مبارزه با آنفولانزای خوکی را اندیشیده ایم.

وی بیان داشت: شروع ناگهانی تب، سر درد، بدن درد، گلو درد، سرفه خشک، آبریزش بینی و تنگی نفس از مهم ترین علائم این بیماری مهلک است.

معاون بهداشت،امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان این بیماری را در دو سطح ضعیف و شدید دسته بندی کرد و گفت: آنفولانزا به تنهایی باعث مرگ و میر نمی شود و تاثیرات آن بر خانم های باردار، افراد کهنسال، خردسالان، بیماران دیابتی، بیماران قلبی و افرادی که دچار نقص در سیستم دفاعی بدن هستند، متفاوت است.

وی علائم این بیماری در مراحل تشدید آن را نیز تشریح کرد و گفت: افت فشار خون، دفع خلط های رنگی و خونی، قطع نشدن تب پس از 48 ساعت علیرغم استفاده از دارو، گیجی و تشنج مداوم در مراحل بعدی به سراغ فرد خواهد آمد.

در ادامه این گفت و گو "ابراهیم لاهوتی" از کارشناسان بهداشت محیطی پلیس در توضیح شرایط نگهداری بیماران گفت: به دلیل تعدد بیماران و نبود شرایط ایزوله در بیمارستان ها توصیه می شود پس از مشورت با پزشک بیماران را در محیط خانه نگهداری کنند.

وی حفظ فاصله دو متری با بیماران را ضروری خواند و اضافه کرد: این ویروس از طریق هوا منتقل نخواهد شد و تنها ریز قطره های تراوش شده از دهان بیمار این بیماری را انتقال می دهد.

لاهوتی استفاده از وسایل بهداشتی شخصی،شست  و شوی دست ها به صورت صحیح و خوردن مایعات گرم را مورد تاکید قرار داد و گفت: از والدین تقاضا داریم تا حتی المقدور خردسالان را در این مدت هفت روزه به مهدکودک ها نسپارند و بهداشت کودکان و نوجوانان را مد نظر داشته باشند و آن ها را به استفاده از ماسک تشویق کنند.

 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار