مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی خبرداد؛

صدور ۶ هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان

شرافتی‌راد گفت: تاکنون شش هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای زائران صادر شده و از شنبه با حضور انبوه این تعداد زائر در مرز دوغارون رو به رو خواهیم بود.
کد خبر: ۶۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 01September 2023

صدور ۶ هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستانبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسین شرافتی‌راد» مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی متقاضی سفر زیارتی اربعین با روادید کاروانی در هفته جاری وارد گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی شده‌اند. هم اکنون این زائران در موکب سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مرز دوغارون اسکان یافته و دستگاه‌های متولی به آنها خدمت رسانی می کنند.

شرافتی‌راد ضمن اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در مسیر استان تا مرزهای غربی گفت: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان ملی مهاجرت و مسئولان حکومت سرپرست افغانستان از امروز حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ون از کشور افغانستان وارد دوغارون شده و پس از اخذ مجوزهای قانونی و گمرکی کار اعزام زائران افغانستانی به مرز چذابه خوزستان را آغاز می کنند.

وی همچنین درباره حضور زائران افغانستانی در ایام شهادت امام رضا (ع) در شهر مشهد گفت: با توجه به مطالبه زائران افغانستانی برای سفر به مشهد و زیارت امام رضا(ع)، از زائران و کاروان‌های ورودی به استان تقاضا داریم با توجه به کمبود وقت تا روز اربعین با خادمان خود در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی هماهنگ باشند و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته ابتدا به عتبات عالیات مشرف شوند.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با توجه سوداگری برخی افراد برای انتقال زائران از دوغارون به سمت مشهد و سپس مرزهای غربی، در ادامه یادآور شد: برخی با اخذ هزینه‌های بالا مدعی انتقال زائران افغانستان به سمت مرزهای غربی هستند که لازم است اتباع افغانستانی با در نظر گرفتن روند قانونی انتقال به طرف مرز چذابه از هرگونه سوء استفاده عناصر سوداگر برای جابه‌جایی خودداری کنند.

وی در پایان صحبت خود عنوان کرد: تاکنون شش هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای زائران صادر شده و از شنبه با حضور انبوه این تعداد زائر در مرز دوغارون رو به رو خواهیم بود که با توجه به آغاز روند بازگشت زائران ایرانی از کربلا، ناوگان کافی برای انتقال زائران افغانستانی از مرز دوغارون تا مرز چذابه در خوزستان موجود خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار