مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون:

توسعه پایدار ره‌آورد راه‌اندازی و توسعه کریدور شرق است

قویدل گفت: راه‌اندازی و توسعه کریدور شرق از منظر بین‌المللی می‌تواند زمان، هزینه و دسترسی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به منطقه آسیای میانه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
کد خبر: ۶۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ - 13December 2023

راه‌اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مریم قویدل» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کریدورهای حمل و نقلی جاده‌ای شریان‌های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و از جمله مهم‌ترین پیش نیازهای پیشرفت تلقی می‌شوند.

وی گفت: راه‌اندازی و توسعه کریدور شرق از منظر بین‌المللی می‌تواند زمان، هزینه و دسترسی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به منطقه آسیای میانه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، افزود: توسعه پایدار مناطق محروم شرق کشور و افزایش نقش و سهم کشور در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین‌المللی از اصلی‌ترین اهداف توسعه کریدور در شرق کشور است.

قویدل تصریح کرد: ایجاد مزیت‌های رقابتی در کریدور شرق برای فعالیت ترانزیتی و حمل و نقل، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و استانداردسازی، ساده‌سازی و هماهنگ‌سازی قواعد و تشریفات گمرکی از راهبردهای توسعه کوریدور شرق کشور است.

وی گفت: توسعه نامتوازن حلقه‌های زنجیره کریدور شرق، وجود حلقه‌های مفقوده در زنجیره زیرساخت‌های کریدور و ناشناخته بودن کریدور شرق در نزد تاجران بین‌المللی و شرکت‌های حمل و نقل خارجی از موانع و چالش‌های پیش روی توسعه کریدور شرق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار