شهید «پرویز زکوی»:

دانشگاه و حوزه در حقيقت قلب تپنده و نبض زننده ملت‌اند

در فرازی از وصیت نامه شهید «پرویز زکوی» آمده است: دانشگاه و حوزه در حقيقت قلب تپنده و نبض زننده اين ملت مظلوم هستند و اين دو مركز دو شاخه اند.
کد خبر: ۶۱۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ - 03September 2023

دانشگاه و حوزه در حقيقت قلب تپنده و نبض زننده ملت‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، شهید «پرویز زکوی» در سال ۱۳۴۴ در روستای مله گوراب شهرستان باغملک دیده به جهان گشود و در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ شربت شهادت نوشید.

این دلیرمرد باغملکی در سن ۲۱ سالگی در شلمچه به شهادت رسید و نامش در دفتر شهدای اسلام ثبت شد، شهيد زكوی كه در رشته مبارزه با بيماری‌ها دانشگاه علوم پزشكی اهواز درس می‌خواند، نگاهش به مهربانی باران و خنده اش به صميميت ايل با صفای بختياری بود.

در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است؛

 از شما دانشجويان پيرو خط امام و حزب الله می‌خواهم كه با كوشش و فعاليت های بی دريغ خود هيچ گونه راه نفوذی برای ضد انقلاب در اين مكان نگذاريد چون دانشگاه و حوزه در حقيقت قلب تپنده و نبض زننده اين ملت مظلوم هستند و اين دو مركز دو شاخه اند از يك شجره طيبه و دانشگاه يك بازو است همگام بازوی ديگر.

حوزه علميه كه می‌تواند انسان ساز باشد و استقلال و آزادی را در كشور حفظ بكند و ملت را به كمال برساند، اميدوارم كه به وظيفه شرعی خود عمل كنيد و چون سدی محكم و صفي در مقابل تهاجم اجانب و نفوذ فساد ايستاده، كشور را با قامتی راست و پرچمی افراشته بسوی ترقی و تعالی سوق بدهيد.

خون شهدا و پيام شهدای دانشجو اين است كه هر فرد دانشگاهی چه پرسنل و چه دانشجو اگر از خط اسلام خارج شود، وظيفه شماست كه با قاطعيت او را سركوب كنيد تا معياری باشد برای ديگران و بايد اين كلام پر محتوای امام عزيزمان را كه در اوايل پيروزی انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ ايراد فرمودند، هيچ گاه از ياد نبرده و هميشه در جلو چشمان و در محل كارتان داشته باشيد: اجانب در كمينند؛ آن‌ها نخوابيده‌اند ، شما هم نبايد بخوابيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار