یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

اربعین؛ بهترین رسانه برای ترویج و رونق دین

اجتماع میلیونی اربعین خود به تنهایی یک رزمایش بزرگ مسالمت‌آمیز میان مردم مختلف جهان با دیدگاه‌ها و شرایط مختلف است و یک تنه هویت دین را به همگان به نمایش می‌گذارد تا مردم جهان از نزدیک دروغ رسانه‌های غربی علیه اسلام و اسلام‌هراسی را به وضوح ببینند.
کد خبر: ۶۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴ - 05September 2023

اربعین؛ بهترین رسانه برای ترویج و رونق دینگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم الحرام و صفر در جمهوری اسلامی ایران وهمچنین در کشور‌های مسلمان دیگر جهان همواره از مهمترین و تأثیرگذارترین مراسم اجتماعی است که با فرهنگ عامه همراه شده است.

در کنار برگزاری مراسم عزاداری باشکوه برای حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش، مراسم پیاده روی اربعین هرسال قبل از رسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) در مسیر‌های منتهی به کربلای معلی با حضور میلیونی اقشار و ملیت‌های مختلف از اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود، که خود به تنهایی در طول چندین سال به یکی از بزرگترین اجتماعات آیینی جهان تبدیل شده است.

اجتماع میلیونی اربعین خود به تنهایی یک رزمایش بزرگ مسالمت‌آمیز میان مردم مختلف جهان با دیدگاه‌ها و شرایط مختلف است و یک تنه هویت دین را به همگان به نمایش می‌گذارد تا مردم جهان از نزدیک دروغ رسانه‌های غربی علیه اسلام و اسلام‌هراسی را به وضوح ببینند و شاهد باشند که تقوا، ایمان، علم و دانش، انسجام، اتحاد، تعاون و جهاد در حرکت امام حسین و حماسه اربعین تبلور یافته است.

این رزمایش بزرگ چهره واقعی اسلام را از پس پرده جاهلیت داعشی بیرون کرده و نقشه شوم و دسیسه شیطانی اسلام هراسی را خنثی می‌کند و داعشی که ساخته و پرداخته صهیونیسم و استکبار جهانی برای جلوگیری از رشد اسلام‌خواهی است با پادزهر اربعین از بین می‌رود.

شیعیان جهان با قرار گرفتن در این مسیر می‌توانند به معرفی مکتب اهل بیت، همگرایی، مشارکت وتاثیرگذاری استراتژیک مبانی آن در سطح منطقه وجهان بپردازند.

این اجتماع بزرگ و باشکوه خود به تنهایی ظرفیتی عظیم برای ترویج و تبلیغ دین برای افکار عمومی جهان است که در کنار تزکیه نفس و صفای باطن انسان را متوجه مقصد و مقصود می‌کند و انسان را از جهنم دنیای مادی به افق نورانی هدایت می‌کند.

گسترش این راهپیمایی در طول سالها قدرت‌ جهان اسلام را دوچندان کرده است و می‌تواند زمینه ای برای توسعه فرهنگ شیعی در کشورهای مختلف شود چون همگی آتش به اختیار زیر خیمه امام حسین در حال جهاد هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار