برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خاش

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان خاش برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ - 11September 2023

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خاشبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان خاش با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

«فریبرز نیکبخت» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار خاش در این جلسه اظهار داشت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی نهادینه شد. دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد بنابراین ما باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

نیکبخت افزود: امنیت و آسایش امروزمان را مدیون و مقروض خون شهیدان و ایثارگران هستیم و یکی دیگر از عبرت‌های دفاع مقدس مقاومت است و آن چیزی که ما را در این چهل سال پیش بردیم، تفکر مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش هاست، چرا که ما اهل مقاومت هستیم و «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در پوست و گوشت ما رسوخ کرده است.

سرهنگ پاسدار «علی عزیزی» جانشین فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز در این جلسه گفت: دفاع نا برابر و دفاع مردمی که هیچگونه آمادگی در مقابل کشوری که با حمایت استکبار جهانی و چندین کشور دیگر نداشت هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما فقط در مقابل زورگویان و متجاوزان دفاع کننده بودیم، ولی در جنگ خیلی چیز‌ها آموختیم و شجاعت و جوانمردی و دفاع از خاک و دین جوانان ما مثال زدنی بود، ولی متاسفانه بصورت شایسته به مسئله جنگ پرداخته نشده و باید دفاع جانانه ما در مقابل متجاوزان بهتر از این به نسل فعلی بازگو شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان خاش افزود: در شهرستان خاش بیش از ۴۰ برنامه ازجمله صبحگاه مشترک - رژه خودرویی نیرو‌های مسلح - بازسازی عملیات کربلای ۵ - نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس - غبارروبی مزار شهدا - دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران - تجلیل از پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس - همایش پیاده روی خانوادگی و رونمایی از کتاب دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه دیگر اعضا ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و پیشنهادات لازم جهت هر چه بهتر برگزاری مراسم‌های هفته دفاع مقدس ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار