یک سینماگر در گفت‌گو با دفاع‌پرس:

فیلمسازان شهرستانی می‌توانند پدیده شوند و در سطح بین‌الملل بدرخشند

سلیمی گفت: اکثر اوقات بچه‌های شهرستانی می‌توانند خیلی بهتر بدرخشند و پدیده شوند و در ادامه بتوانند استاد شوند و در عرصه‌های بین‌‌المللی کارکنند.
کد خبر: ۶۱۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷ - 12September 2023

«فاطمه سلیمی» دانش‌آموخته انجمن سینما جوانان ایران و نائب رئیس انجمن بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره تجربه شرکت در کلاس‌های انجمن سینمای جوان اظهار داشت: چندین سال پیش حدود سال ۷۶ وارد انجمن سینمای جوانان شدم، در ابتدا دوره عکاسی و سپس دوره فیلم‌سازی را گذراندم، چند سالی مشغول به کار بودم و از انجمن جدا شدم‌؛ اما در حال حاضر دوسالی است که مجددا در هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان شرکت می‌کنم و پیگیر هستم‌.

وی ادامه داد: شهر ما کوچیک است و اگر کلاس یا دوره جیدی شکل بگیرد؛ استقبال می‌شود و اکثر افراد اطلاع پیدا می‌کنند. قبل از اینکه وارد انجمن سینمای جوان شوم یک خانه جوان داشتیم که در حد خود کلاس‌هایی برگزار می‌کردند و از طریق همان افراد از کلاس‌ها و دوره های انجمن اطلاع پیدا کردم که گفتند انجمن سینمای جوان کلاس معتبر، همراه با ارائه مدرک است و در ادامه علاقه‌مند شدم تا دوره ها را بگذرانم.

دانش‌آموخته انجمن سینما جوانان ایران عنوان کرد: در آن زمان من علاقه بسیاری به فیلم‌سازی داشتم و امکانات سینمای جوان شهر آباده تقریباً با سینمای جوان شهر شیراز برابری می‌کرد، شرایط تدوین داشتیم که تمام امکانات را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دادند تا کار را به خوبی یاد بگیریم، خیلی از دوستانم کار را ادامه دادند و درحال حاضر در زمینه‌های مختلف فیلم‌سازی فعالیت می‌کنند؛ اما شرایط زندگی من اجازه ادامه دادن این مسیر را به من نداد.

سلیمی در واکنش به ارسال ۷ هزار اثر در بخش بین الملل چهلمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: هنگامی که امکانات در اختیار بچه‌های شهرستانی قرار می‌گیرد، جوان‌های مستعد و توانمند که تعداد بسیاری دارند تلاش بیشتری می‌کنند؛ اکثر اوقات بچه‌های شهرستانی می‌توانند خیلی بهتر بدرخشند و پدیده شوند و در ادامه بتوانند استاد شوند و در عرصه‌های بین‌‌المللی کارکنند. من فکر می‌کنم شاید اگر شرایط بهتری برای آموزش بچه‌های شهرستانی قرار بگیرد شاید بتوانند حضور بهتری داشته باشند و آثار بهتری ارائه کنند‌؛ زیرا هرچه به جوان‌ها میدان بیشتری داده شود، متقابلا در سطح بین‌الملل هم می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد‌.

وی گفت: فیلم‌های کوتاه حرف‌های خود را به‌صورت فشرده به مخاطب ارائه می‌دهد اما فیلم‌های بلند در بازه زمانی طولانی‌تر پیام خود را به مخاطب می‌رسانند. از نظر من چون زمان فیلم کوتاه، کوتاه است، مخاطب سعی می‌کند تمام هوش، حواس، مکالمات و همه چیز خود را به فیلم بدهد اما در فیلم سینمایی چون می‌داند زمان بسیار است شاید آن تمرکز لازم و دقت کافی را نداشته باشد؛ از این جهت فیلم کوتاه مقصود و هدف خود را به سرعت به مخاطب می‌فهماند و می‌تواند تاثیر بهتری روی مخاطبان داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار