رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آثار فتنه باعث سست شدن ریشه دین می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: آثار و پیامد‌های فتنه و آشوب نامطلوب است چرا که باعث سست شدن رشته دین، لرزان شدن پایه‌های یقین، لغزش دل‌های پایدار، مشتبه شدن امور می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 13September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جمع کارکنان تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع، اظهار داشت: اساسی‌ترین مبنای فریب‌کاری فتنه‌جویان و مؤثرترین عامل پیروزی آن‌ها «آمیختن حق و باطل» است؛ زیرا آنان سخنان و کردار خود را یکسره بر مقدّمات باطل استوار می‌کنند.

وی ضمن بررسی تاریخی مظلومیت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: معاویه با برپایی فتنه‌، شبهه ایجاد ‌کرد و همه در تردید قرار گرفتند و با حاکمیت به حق مقابله ‌کردند، معاویه با تطمیع فرماندهان و سپاهیان امام حسن (ع) آنان را اسیر خود کرد و سپاه امام حسن (ع) از هم پاشید و امام غریب ماندند، در حقیقت علت غربت امام حسن (ع) فتنه‌های سنگین معاویه بود.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه معاویه پدر فتنه‌های تاریخ است و فتنه‌گرتر از او در تاریخ نیامده است، تشریح کرد: معاویه در دوران امام حسن (ع) نیز حضور داشت و پس از شهادت حضرت علی (ع) چون در امر فتنه و جنگ کارکشته شده بود عرصه اجتماعی را بر امام حسن (ع) تنگ و در آن شرایط صلح‌نامه‌ای را به امام حسن (ع) تحمیل کرد و امام حسن (ع) برای حفظ اسلام صلح‌نامه تحمیلی را امضا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آثار و پیامدهای فتنه و آشوب نامطلوب است چرا که باعث سست شدن رشته دین، مشتبه شدن امور می شود. نباید گمان کنیم که فتنه‌ای بر پا و خنثی شد و دیگر تمام شد. فتنه‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شوند. هنوز نه ابلیس مرده و نه شیاطین إنس و جن از بین رفته‌اند. احتمال دارد ما در آینده فتنه‌هایی سخت‌تر و پیچیده‌تر داشته باشیم که امروز نمی‌توانیم آن ها را تصور کنیم، امروز بصیرت مهمترین سلاح برای مقابله با فتنه های نرم دشمنان نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها