دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

اوج گرفتن بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی کارشناسان و صاحب‌نظران صهیونیست را به این نتیجه رسانده که مجموع این مسائل و مشکلات این رژیم را در آستانه ورود به یک جنگ داخلی تمام عیار قرار داده است.
کد خبر: ۶۱۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 14September 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اعتراضات چندین ماه اخیر صهیونیست‌ها و مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی با طولانی شدن و پیدا کردن ابعاد مختلف و گوناگون که به اقشار مهم و خاص این رژیم ازجمله خلبانان و نیرو‌های ذخیره ارتش سرایت پیدا کرده با تمرد و سرپیچی آن‌ها به یک چالش امنیتی بسیار خطرناک تبدیل شده است که این امر می‌تواند این رژیم اشغالگر و نامشروع را در آستانه ورود به یک جنگ داخلی تمام عیار قرار داده است.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

البته بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که تا امروز از سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است سرانجام بنیامین نتانیاهو تحت فشار بسیار فراوان مردم و احزاب و گروه‌های مخالف لایحه اصلاحات قضائی موردنظر خود را برای مدت یک سال به تاخیر انداخته است. موضوعی که او و اعضای کابینه وی فکر می‌کردند موجب شود تا اگر حتی شده به صورت موقت موجب متوقف شدن تظاهرات‌های دنباله‌داری شود که نزدیک به ۴۰ هفته از آغاز آن گذشته است.

اما این روز‌ها رژیم صهیونیستی با بحران‌های مختلف و فراوانی روبرو شده که جنجال لایحه اطلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو فقط یکی از این موارد است. زیرا اگر ناکامی و شکست این رژیم اشغالگر و نامشروع را هم به لیست بلند و بالای مسائل و مشکلات اخیر رژیم صهیونیستی اضافه کنیم آن وقت با شرایطی بس خطرناک و بحرانی روبرو می‌شویم که گویا راه فراری از آن برای سران و مقامات تل‌آویو متصور نیست.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

حال اگر این این بحران‌ها، بحران اخیر رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان برسر احداث چادر‌های نظارتی نیرو‌های مقاومتی را هم اضافه کنیم آن وقت است که می‌توانیم با قطعیت بگوییم که تل‌آویو در باتلاقی قرار گرفته که هرچه بیشتر برای نجات خود از آن دست و پا می‌زند بیشتر در آن فرو می‌رود.

برای درک و فهم هرچه بیشتر و بهتر حال و روز نامساعد این روز‌های رژیم صهیونیستی همین بس که به این خبر توجه کنیم که روز گذشته یک روزنامه لبنانی از پیشنهاد محرمانه رژیم صهیونیستی به طرف لبنانی برای عقب‌نشینی از بخش شمالی روستای «الغجر» لبنان در برابر جمع آوری ۲ چادر حزب‌الله از «مزارع شبعا» خبر داده است.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

موضوعی که به خوبی نشان دهنده این موضوع است که رژیم صهیونیستی نه از جایگاه قدرت که از نقطه ضعف و ناتوانی به دنبال حل و فصل مسائل و مشکلات خود با همسایگان خارجی و رقبای خود است. بر همین اساس است که هیاتی از سوی این رژیم اشغالگر با واسطه به طرف لبنانی خود و به طور خاص به حزب‌الله لبنان اعلام کرده که حاضر است با مذاکره و نه از طریق درگیری نظامی اختلافات خود را با حزب‌الله لبنان برطرف کند.

اما با توجه به بی‌ثبات بودن وضعیت و شرایط سیاسی و اجتماعی این روز‌های رژیم صهیونیستی همین اقدام سران و مقامات تل‌آویو نیز موجی از هجمه‌ها و انتقادات را در محافل رسانه‌ای و سیاسی علیه کابینه افراطی و تندرو این رژیم به راه انداخته است. ضمن اینکه به دلیل درز چنین اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌ها شاهد ناراحتی و نارضایتی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی هستیم. موضوعی که به خوبی نشان از عمق اختلافات و مشکلات سیاسی و اجتماعی این روز‌های سرزمین‌های اشغالی دارد.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

حال در این میان جدای از آنکه نتیجه این مذاکرات به کجا می‌رسد، پیشنهاد طرف صهیونیست بیانگر اوج شکست سران رژیم صهیونیستی و ناکامی تلاش‌ها و تهدیدات تل‌آویو در برابر مقاومت لبنان است چرا که آن‌ها نشان دادند توانایی تحمل پیامد‌های عملیات نظامی علیه این ۲ چادر نصب شده حزب‌الله را ندارند. موضوعی که به خوبی اوج ضعف و ناتوانی این روز‌های رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که شکاف‌هایی که این روز‌ها در بدنه رژیم صهیونیستی ایجاد شده است بدون شک قدرت و توان سیاسی، اطلاعاتی و نظامی آن‌ها را در مسیر برخورد و مقابله با گروه‌های مقاومت منطقه به شدت تحلیل داده است. شرایطی که در سال‌های اخیر دوران حیات این رژیم اشغالگر و نامشروع اگر نگوییم بی‌سابقه بوده، ولی بسیار کم سابقه و نادر بوده است و اگر این روند همچنان به صورت فعلی ادامه داشته باشد باید فروپاشی این رژیم را در آینده‌ای نه چندان دور نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار