تقدیر از 12 عکس برتر سوگواره عکس عاشورایی

از 12 عکس برتر در آیین اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی بازنشستگان شهر تهران، تقدیر شد.
کد خبر: ۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ - 09December 2015

تقدیر از 12 عکس برتر سوگواره عکس عاشورایی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس آیین اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی بازنشستگان شهرداری تهران که با حضور بیش از 800 نفر در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی آدینه برگزار شد، از 12 عکس برتر این مسابقات که از زوایه خاص به عزاداری های مردم در ماه های محرم و صفر پرداخته بودند، تقدیر شد.

مصطفی منتظرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در این مراسم در سخنانی با اشاره به حضور پرشور بازنشستگان شهرداری تهران در این مسابقات، خاطر نشان کرد: در مجموع، 1495 عکس از سوی 449 بازنشسته شهرداری تهران به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که پس از داوری های متعدد صورت گرفته، تعداد 12 عکس برتر که از زاویه ای متفاوت به عزاداری های عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخته اند، به عنوان عکس برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ورود بازنشستگان به عنوان سالخوردگان و ریش سفیدان جامعه به عرصه دیجیتال و عکاسی به عنوان یک هنر مدرن را قابل تقدیر دانست و افزود: این مسأله حکایت از اهمیت موضوع برای این قشر از جامعه دارد و بر این اساس باید نگاهی عمیق تر در خصوص آموزش فضای دیجیتال و مجازی به سالخوردگان جامعه به عنوان یک اصل را مد نظر قرار دهیم.

به گفته مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، سهم مردان از این جشنواره 287 نفر (64درصد) و سهم بانوان شرکت کننده، 162 نفر (36درصد) بود و وجود 36 درصدی مشارکت زنان در برنامه، حکایت از همه گیر شدن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه دارد.

براساس این گزارش، بهره گیری بازنشستگان از دو مدل دستگاه های آنالوگ و دیجیتال برای عکاسی از عزاداری های ماه های محرم و صفر، از نکات جالب توجه در اولین سوگواره عکس های عاشورایی بود.

همچنین میتوان به موضوعات جالب انتخاب شده برای عکاسی توسط برخی بازنشستگان شرکت کننده در مسابقه اشاره کرد که از جمله آن، عکاسی از حضور فرزندان بازنشستگان از دوران کودکی تا جوانی در قالب عزاداران حسینی با عنوان چند دهه عاشقی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار