سپیدنامه:

باید افق‌های روشنی برای سرایش شعر انقلاب به وجود بیاید

بهروز سپیدنامه گفت: مسئولان فرهنگی باید با تمرکز بر شاعران جوان و پرورش شاعران برگزیده جشنواره ها سعی کنند افقی روشن در سرایش اشعار انقلابی رقم بخورد.
کد خبر: ۶۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 09December 2015

باید افق‌های روشنی برای سرایش شعر انقلاب به وجود بیاید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس بهروز سپیدنامه شاعر و منقد ادبی، استفاده از شعر و شعارهای تبلیغاتی را در به ثمر رسیدن وقایع انقلابی مؤثر دانست و در این خصوص عنوان کرد: در فعالیتهای اعتراضی و انقلابی اگر از فعالیتهای ادبی ازجمله شعر بهره ببریم، باعث میشود شور، هیجان و ایدئولوژی را که در نهاد مردم مستتر است افزایش دهیم و به سریع تر شدن مسیر پیشرفت انقلاب کمک کنیم.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب ما، این شعارها و سروده ها توانست رسانه مستقلی برای مردم به شمار بیاید و هر چه سریعتر بر همراه کردن جمع کثیری از مردم در پیوستن به این اتفاقات کمک کند.

این مترجم ادبی سبک برگزاری جشنوارهها را مطلوب ارزیابی نکرد و اظهار داشت: این روشی که جشنوارهها به چند ماه زمان برگزاری محدود میشوند، خیلی مطلوب نیست بلکه باید با ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط هنرمندان با جشنوارهها در طول سال حفظ شود و با برنامه های متعددی که برای آنها تدارک دیده می شود درصدد به روز کردن دانش آنها برآییم.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور باید کمیته ای متخصص تشکیل شود و با بررسی پیشرفت ها و نقصان جشنواره برنامه هایی مفید را برای آینده آن ترسیم کنند.

سپیدنامه عمده شاعران انقلابی را شاعران جوان عنوان کرد و گفت: شاعرانی که در اوایل انقلاب به سرودن شعر می پرداختند دیگر برای این کار توان کافی ندارند و باید مسئولان فرهنگی با تمرکز بر شاعران جوان و پرورش شاعران برگزیده جشنواره ها سعی کنند افقی روشن در سرایش اشعار انقلابی رقم بخورد.

وی پژوهش را یکی از ارکان اساسی اشعار انقلابی توصیف کرد و گفت: پژوهش علم است و نباید توصیفی باشد بلکه باید با کارهای بنیادین و تحلیل محتوایی که صورت می گیرد به ارائه راهکار منجر شود تا برای شاعرانی که تازه در این عرصه قدم گذاشته اند، مفید و مؤثر باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار