در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رکاب‌زنی مسیر داراب تا مشهد به عشق زیارت امام مهربانی‌ها

«نوری» دوچرخه‌سوار اهل شهرستان داراب، ۱۵۰۰ کیلومتر را به عشق امام مهربانی‌ها طی ۱۱ روز تا مشهدالرضا رکاب زد و در شب و روز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) ضمن عرض ارادت و تسلیت، به پابوسی آن امام همام نائل آمد.
کد خبر: ۶۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ - 16September 2023

رکاب‌زنی مسیر داراب تا مشهدالرضا به عشق زیارت امام مهربانی‌ها«اسماعیل نوری» زائر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی صفر، اظهار داشت: با یاری خداوند برای اولین بار، مسیر شهرستان داراب واقع در استان فارس را تا مشهدالرضا به فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتر با پیمودن روزی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر به عشق امام رضا علیه‌السلام طی ۱۱ روز رکاب زدم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در شب و روز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) به زیارت و پابوسی آن امام همام نائل می‌شود، ادامه داد: اکنون که در ورودی شهر مشهد مقدس رسیدم، به برکت امام رضا (ع) حس و حال دیگر پیدا کردم به طوری که تمام خستگی و رنج سفر از تنم خارج شد و از روز اول این سفر هم سرحال‌تر هستم.

این رکاب‌زن دارابی با قدردانی از میزبانی بین راهی شایسته مردم به خصوص مسئولان متولی که از ابتدای این حرکت او را همراهی کردند، گفت: حدود ۱۲ سال است که دوچرخه‌سواری می‌کنم و از اینکه امام رضا (ع) من را در قالب یک حرکت ورزشی معنوی طلبیده در پوست خودم نمی‌گنجم.

اولین گام این سفر معنوی از یک خواب شروع شد، امیدوارم استمرار یابد

نوری ادامه داد: خوشبختانه اولین گام این سفر زیارتی عملیاتی شد و امیدوارم این حرکت ورزشی در سال‌های آتی هم استمرار داشته باشد و اگر دوباره توفیق حاصل شود تا در این مسیر عاشقی رکاب بزنم بار دیگر به نیابت از مردم خوب شهر و دیارم داراب، عشق و ارداتمان را به ساحت مقدس امام رئوف و غریب توس ابراز دارم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر امام رضا (ع) به استقبال شما می‌آمد چه احساسی داشتی؟ در حالی که آهی کشید و بغض گلویش را فشرد، تصریح کرد: دو ماه قبل خواب امام رضا (ع) را دیدم و اولین گام این سفر معنوی از همان خواب شروع شد.

زائر امام رضا (ع) با اشاره به این مطلب که در دهه اول محرم امسال اعضای هیئت مذهبی روستای محل سکونتم در جلسات مختلف چگونگی آمدن به شهر مشهد مقدس را در دهه پایانی صفر طرح موضوع می‌کردند، خاطرنشان کرد: در همان شب‌های عزیز امام رضا (ع) به خواب من آمد و با توجه به علاقمندی من به زکاب‌زنی در عالم رویا از ایشان خواستم که توفیق دهند تا با دوچرخه به پابوس آن حضرت مشرف شوم.

این ورزشکار، دلیل دیگر حضور خود را در مشهدالرضا اینگونه توصیف کرد: تقریباً سه ماه پیش هم برادرم که در مشهد دوران سربازی را طی می‌کرد به زیارت امام حسین (ع) در کربلا معلا مشرف می‌شود که در همان مکان مقدس دعوت حق را لبیک می‌گوید نیز به خوابم آمد و حضورم را در سالروز شهادت امام رضا (ع) به طور اتفاقی به من تاکید کرد.

نوری گفت: از آنجایی که خانوادگی عشق وافری به امام هشتم (ع) داشته و داریم، حضورم در مشهدالرضا به نیابت از برادرم است و خوشبختانه در طول این ۱۱ روز هیچگونه مشکلی برای خودم و دوچرخه‌ام رخ نداد و با کمال شور و مسرت به پابوس آقا مشرف می‌شوم، امیدوارم نائب الزیاره خوبی باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار