استاندار کردستان:

مرزنشینان حافظان حقیقی مرزهای کشور هستند

«زارعی کوشا» با بیان اینکه مرزنشینان، بهترین مرزبانان کشور هستند، گفت: مرزنشینان در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی از مرزهای کشور دفاع کردند و نمونه بارز آن در دوران دفاع مقدس بود که در مرزهای استان کردستان یک وجب حتی یک روز هم به تصرف دشمن بعثی در نیامد.
کد خبر: ۶۱۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 18September 2023

مرزنشینان، بهترین مرزبانان کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران به بازگشایی بازارچه مرزی «هنگه ژال» شهرستان بانه اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقا وضعیت معیشت مرزنشینان تنها به بازگشایی این بازارچه ختم نخواهد نشد بلکه بازگشایی گذرگاه مرزی گله سوره و بازارچه سیف هم در برنامه و دستور کار قرار دارد و این گذرگاه ها در شهرستان‌های مریوان و سروآباد نیز با توجه به ظرفیت های موجود فعال خواهند شد تا مرزنشینان با تکیه برتوانایی خود، از مواهب خدادادی مرز بهره‌مند شوند.

وی به برنامه های دولت در راستای بازگشایی معابر مرزی اشاره کرد و گفت: سند بالادستی ما برای این خدمت فرمایش و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خدمت به مرزنشینان و رفع مشکلات مردم این منطقه، توانمندسازی و بی‌نیازی آنان از لحاظ اقتصادی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در تلاشیم شرایط صد درصد قانونی و رسمی برای مبادلات ارزی ایجاد شود که دیگر نیازمند گذرگاه و بازارچه نباشیم، تصریح کرد: قطعا بازگشایی این گذرگاه اقدامی موقتی تا فراهم نمودن شرایط ایده‌آل است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان کردستان در بازدید از نقاط مرزی در جریان مشکلات و مطالبات مرزنشینان قرار گرفت و همواره بر رفع دغدغه ساکنان مناطق مرزی جهت دستیابی به عدالت اقتصادی و معیشتی تاکید ویژه داشت.

وی با بیان اینکه مرزنشینان، بهترین مرزبانان کشور هستند گفت: مرزنشینان در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی از مرزهای کشور دفاع کردند و نمونه بارز آن در دوران دفاع مقدس بود که در مرزهای استان کردستان یک وجب حتی یک روز هم به تصرف دشمن بعثی در نیامد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار