استاندار کردستان:

دفاع مقدس از پرافتخارترین مقاطع تاریخ کشور است

«زارعی کوشا» دفاع مقدس را از پرافتخارترین مقاطع تاریخ کشورمان دانست و گفت: این افتخار نه‌فقط در دوران انقلاب اسلامی، بلکه از ابتدای تاریخ تشکیل کشور ایران تاکنون کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.
کد خبر: ۶۱۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ - 22September 2023

دوران دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین اوراق تاریخ کشورمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، رژه نیروهای مسلح در سنندج امروز با حضور جمعی از مسولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

«اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در این مراسم ضمن بزرگداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شاهد تهاجم وحشیانه رژیم جنایتکار بعثی با پشتیبانی تمامی قدرت‌های جهان به سوی ملتی بودیم که از تشکیل نظام جدید و نوپای آن زمان زیادی نگذشته بود و ستون‌های آن محکم نشده بود؛ اما رشادت‌های پیشکسوتان و رزمندگان این عرصه باعث ناکامی آنان در رسیدن به اهداف پلیدشان شد.

وی افزود: در روزگاری جنگ تحمیلی بر ملت ایران تحمیل شد که ما در داخل درگیر تحرکات برخی عناصر خودفروخته بودیم؛ اما با رشادت و ایثار ملت ایران، دشمنان با شکست مواجه شدند. 

زارعی کوشا دفاع مقدس را از پرافتخارترین مقاطع تاریخ کشورمان دانست و گفت: این افتخار نه‌فقط در دوران انقلاب اسلامی، بلکه از ابتدای تاریخ تشکیل کشور ایران تاکنون کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: تبیین دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین مصادیق جهاد تبیین است. این جنگ زمانی به وقوع پیوست که در داخل کشور نیز عناصری خودفروخته به اصالت انقلاب اسلامی اعتقاد نداشتند و دشمنان نیز گوشه گوشه مرزهای کشورمان را به بهانه های مختلف دچار ناامنی کرده بودند.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز در طلیعه چهل و سومین سال از دوران دفاع مقدس قرار داریم و با شعار «ما متحدیم» در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم، گفت: با محوریت ولایت فقیه و امام راحل، کشتی انقلاب اسلامی به سلامت از دفاع مقدس عبور کرد. ما رژیم بعثی را شکست دادیم و آنچه که در دفاع مقدس رخ داد، زبونی و خاری دشمنان به دلیل خطای محاسباتی آنان بود.

وی یادآور شد: در طول تاریخ کشورمان، هر زمان جنگی رخ داد، بخشی از خاک کشور به دست دشمنان افتاد، اما در دوران دفاع مقدس، یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد که این برگ زرینی در تاریخ افتخارات رزمندگان و ملت ایران است.

زارعی کوشا با بیان اینکه آنچه در دفاع مقدس مایه ذلت دشمن شد، محاسبات غلط آنان درباره مردم ایران و انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: سرکرده رژیم بعثی عراق در ابتدای جنگ، به دلیل پشتیبانی نظام‌های مادی دنیا وعده می‌داد که در چند روز آینده در تهران با رسانه‌ها مصاحبه و پیروزی را اعلام خواهد کرد؛ اما کور خواندند؛ آنان پشتیبانی‌های اطلاعاتی، مادی و تسلیحاتی و ارتش مجهز خود را می‌سنجدیدند و خیال باطل شکست ایران در ذهن‌شان خطور کرده بود؛ اما غافل از اینکه مردم اجازه تحقق اهدافشان را نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، بزرگترین نقطه ضعف دشمنان خطای محاسباتی آنان در شناخت ملت ایران و تحلیل محوریت دینی است، عنوان کرد: ما امروز از سخت‌ترین بحران‌ها عبور کرده‌ایم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در آستانه فتح قله‌ها قرار داریم. امروز با هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری، نظامی که چهار دهه قبل باید به سختی تجهیزات نظامی خود را به سختی تهیه می‌کرد، امروز به یکی از قدرت‌های برتر دنیا در ساخت سلاح‌های نظامی تبدیل شده است.

استاندار کردستان اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از گرانبهاترین منابع معنویت و تجربه بزرگ ملت ایران بود؛ چرا که در طول تاریخ، هرگاه جنگی در کشور رخ داده، گوشه‌ای از این خاک مقدس به تاراج و یا در معاهده‌ای ننگین از دست رفته است، اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از این خاک از دست نرفت.

زارعی‌کوشا شهید سلیمانی‌ها، شهید صیاد شیرازی‌ها و شهید امان‌اللهی‌ها را اسطورهایی توصیف کرد که از بطن مردم عادی بر اساس تکلیف الهی پای در میدان گذاشته و با اعتقاد و شجاعت و شهامت به اسطوره‌هایی که تاریخ به وجود آنان افتخار می‌کند، تبدیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار