استاندار کردستان:

اختصاص اعتبارات جهشی به پروژه‌های کردستان بیانگر نگاه ویژه دولت است

«زارعی کوشا» گفت: اختصاص اعتبارات جهشی برای تکمیل کلان پروژه‌های استان در طول یک سال اخیر بیانگر نگاه ویژه دولت به کردستان است.
کد خبر: ۶۲۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ - 28October 2023

اختصاص اعتبارات جهشی به پروژه‌های کردستان بیانگر نگاه ویژه دولت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به سفر رئیس جمهور به کردستان خبر داد و اظهار داشت: اختصاص اعتبارات جهشی برای تکمیل کلان پروژه‌های استان در طول یک سال اخیر بیانگر نگاه ویژه دولت به کردستان است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات این سفر توافق شده است، گفت: آخر این هفته پروژه راه‌آهن همدان سنندج که سال‌هاست مردم چشم‌انتظار آن هستند، به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه فرودگاه سقز نیز در این سفر افتتاح می‌شود، افزود: عملیات احداث پروژه فرودگاه در سال ۱۳۸۲ آغاز و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال اخیر، توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. ارزش فعلی این پروژه دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه آماری میزان اخذ بودجه‌های عمرانی ۱۴۰۲ با یک دهه قبل، نشان از توجه ویژه دولت به کردستان دارد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان عملکرد عمرانی در استان انجام شده که سال پایانی دولت گذشته ۴۲۶ میلیارد تومان و کل سال‌هال دهه ۹۰, ۵۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بازگشایی گذرگاه مرزی «هنگه‌ژال بانه» را از دیگر عنایات دولت و دستگاه قضایی به مردم کردستان به ویژه مرزنشینان دانست و اعلام کرد: با دستور رئیس‌جمهور و هماهنگی‌های انجام شده، بازارچه سیف سقز و سایر گذرگاه‌های استان نیز به‌زودی بازگشایی خواهند شد.

استاندار کردستان ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ افتتاح ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﮊه‌ﻫﺎ ﻫﺪﯾﻪ‌ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺳﺖ، یادآور شد: تمام توان و تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت کردستان به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها