استاندار کردستان:

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازارچه سیف سقز

«زارعی کوشا» گفت: استان‌های مرزی به ویژه کردستان در رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه‌های مرزی، تأثیرگذار است و به همین دلیل ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه سیف سقز تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۶۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ - 31October 2023

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازارچه سیف سقزبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی بازارچه مرزی سیف شهرستان سقز، اظهار داشت: این اقدام به دستور رئیس جمهور و با عنایت دولت و دستگاه قضایی به مردم و مرزنشینان و تقویت تبادلات اقتصادی، بعد از گذشت ۱۰ سال اجرایی شد.

وی از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه سیف سقز خبر داد و گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها اقداماتی در دستور کار قرار دارد که توسط مسئولان شهرستانی انجام خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به تأثیر بازارچه‌های مرزی بر ارتقای شاخص‌های اقتصادی - اجتماعی و درآمدزایی ویژه مرزنشینان تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی از نظر شاخص‌های اقتصادی، عملکرد مطلوبی در مناطق روستایی مرزنشین نداشته‌اند که با بازگشایی بازارچه‌های مرزی، یقیناً شکوفایی اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی از بازگشایی سایر بازارچه‌های مرزی استان خبر داد و عنوان کرد: فعال شدن این بازارچه‌ها در زمینه ارتقای رضایت‌مندی بیش از پیش مردم، اشتغال‌زایی و شاخص‌های اجتماعی از جمله مشارکت اجتماعی، روحیه کار گروهی و تعاملات اجتماعی و اقتصادی با کشور همسایه عراق، تأثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت.

زارعی‌کوشا بیان کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت دولت به ویژه شخص رئیس جمهور و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری در سفر پیش‌رو رئیس‌جمهور، کردستان بیشتر از گذشته در مسیر توسعه قرار گرفته است. توسعه مناسبات اقتصادی با کشور همسایه عراق جزو سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این راستا، استان‌های مرزی به ویژه کردستان در رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه‌های مرزی، تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار