استاندار کردستان:

لوله‌گذاری طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان

«زارعی کوشا» گفت: خط انتقال آب از سد قوچم به شهر دهگلان ۲۵ کیلومتر طول دارد که ۱۶ کیلومتر آن لوله‌گذاری و ۲۱ کیلومتر نیز کانال‌کنی شده است.
کد خبر: ۶۱۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ - 23September 2023

لوله‌گذاری طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در جریان بازدید از خط انتقال آب از سد قوچم به شهرهای دهگلان و قروه اظهار داشت: این پروژه‌ یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی استان و حتی وزارت نیرو است که با جدیت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف با وزیر نیرو تصمیمات خوبی برای اجرای این طرح گرفته شد که در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد، افزود: با وجود همه مشکلات، این طرح از نظر اجرایی، هماهنگی و انسجام خوبی به ویژه در دهگلان دارد.

استاندار کردستان دغدغه اصلی پیمانکاران را بحث منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: از محل ماده ۵۶ تسهیلات بانکی با ضمانت دولت، پیگیری های خوبی صورت گرفته است. امروز عملیات اجرایی از سمت قروه به دهگلان نیز آغاز می شود تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: قرار است از طریق سد قوچم، ۳۲.۷ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان های دهگلان و قروه تامین شود.

اوسطی با بیان اینکه ۲ فاز خط انتقال آب سد قوچم به دهگلان و قروه اجرا شده و فاز سوم ۶۱ کیلومتر پیشرفت دارد، افزود: برای اتمام پروژه سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید هر چه زودتر مشکل تنش آبی این شهرستان‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار