تاکید استاندار کردستان بر رفع مشکلات ساماندهی مرز باشماق مریوان

«زارعی کوشا» گفت: عزم همه مسئولان استان باید برطرف کردن مشکلات پیشروی اجرای طرح ساماندهی مرز بین‌المللی باشماق مریوان باشد.
کد خبر: ۶۱۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 21September 2023

عزم همه مسئولان استان بر رفع مشکلات ساماندهی مرز باشماق مریوانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در پنجاه و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: کلنگ اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق سال ۱۳۹۸ بر زمین زده شد و کل اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه در آن سال فکری برای تملک اراضی مورد نیاز برای ساماندهی مرز باشماق نشده بود، افزود: با پیگیری های انجام شده و همکاری دستگاه قضایی مشکل تملک اراضی برای اجرای این طرح برطرف شده و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هم برای آن از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان مصوب و تامین شد.

استاندار کردستان تملک اراضی را گره اصلی طرح ساماندهی مرز باشماق خواند و ادامه داد: مسائلی که بین سازمان راهداری و گمرک وجود دارد فقط مختص کردستان نیست و همه استان های مرزی به نوعی با آن درگیر هستند.

زارعی‌کوشا افزود: ۳۱ مرداد سال جاری جلسه ای با رییس گمرکات کل کشور داشتیم که تصممیات مطلوبی اتخاذ شد که ابلاغ و اجرای آنها منجر به حل مشکلات باشماق خواهد شد.

وی بیان کرد: همه دستگاه هایی که مسئولیتی در مرز باشماق مریوان دارند موظف اند به طور ویژه به مسائل آن بپردازند تا از این ظرفیت نهایت استفاده برده شود.

استاندار کردستان یادآور شد: بخشی از نتیجه بخش بودن مباحث مطرح شده در هر جلسه ای به دستورکارهای آن بر می گردد و هرچقدر این دستورکارها متناسب و کارشناسی شده باشد حاصل و نتیجه لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار