آبرسانی سپاه به ۱۴ روستای کم‌برخوردار شهرستان بیجار انجام شد

همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت بسیج طرح آبرسانی به ۱۴ روستای بیجار به بهره‌برداری رسید که تنش آبی ۵۴۰۰ نفر برطرف شد.
کد خبر: ۶۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ - 28November 2023

آبرسانی سپاه به ۱۴ روستای کم‌برخوردار شهرستان بیجار انجام شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت بسیج، طرح آبرسانی به ۱۴ روستای این شهرستان شامل کهریز، گاوبازه، شاهگدار، ینگی‌کند، چشمه‌آدینه، زینل، همایون، جعفرآباد، چولجه، کاکاعباس، حسن‌تیمور، قزانقره، شبرتو و شوشتری در قالب نهضت بسیج آب‌رسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مجتمع شاه‌گدار به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ «اکبر اسماعیلی» در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی انقلابی اسلامی و روز بسیج اظهار داشت: هر کسی قلبش در گرو نظام و مملکت باشد، بسیجی است. افتتاح این پروژه‌ها پاسخگو پایداری مردم نخواهد بود. علی‌رغم اینکه شایستگی مردم ما بیش از این است، اما با کمترین، بهترین‌ها را به مردم ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: پروژه‌های آبرسانی در فاز اول با تعاملات لازم از ۱۶۹ روستا به ۱۹۳ روستا رسید و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. فاز دوم نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا روستایی بدون آب شرب سالم نباشد. در فاز نخست روستا‌های تحت پوشش این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی و با قرارداد ۵۲۸ میلیارد ریالی صاحب آب شرب سالم خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی استان کردستان در تشریح جزئیات این پروژه گفت: فاز نخست آبرسانی با شش هزار متر لوله‌گذاری، قریب ۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع شده و استفاده از ۵۸ هزار متر لوله در سایز‌های مختلف و ۴۴ متر مربع ایستگاه سرچاهی انجام شده و دو حلقه چاه به بهره‌برداری رسیده است. قرارگاه بسیج آبادانی در بیجار و سروآباد بیشترین فعالیت را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار