دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:

باید مشکلات اقتصادی را در گلوگاه‌ها رسیدگی و برطرف شود

سردار «حزنی» با بیان اینکه باید مشکلات اقتصادی را در گلوگاه‌ها رسیدگی و برطرف شود گفت: این قشر بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ - 15November 2023

عشایر بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «سیدضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امروز در همایش و مراسم تجلیل از بسیج عشایری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب، جنگ تحمیلی و همچنین رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و ایثارگران، عشایر را سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای جلوگیری از مهاجرت عشایر به حاشیه شهرها، ایجاد اشتغال و اداره کل امور عشایر کردستان امری مهم و ضروری است.

وی بر رفع مشکلات و دغدغه‌های این حوزه تاکید کرد و افزود: مشکل آب شرب، برق، آموزش، مخابرات و بهداشت عشایر از دیگر مواردی بوده که باید برطرف شود.

سردار حزنی با بیان اینکه این قشر بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت: عشایر در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند بطوریکه ۳۰ درصد دام سبک، چهار درصد دام سنگین، ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور مربوط به آن‌ها است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با تاکید بر در اختیار قرار دادن مراتع و جنگل‌ها به منظور کمک به تولید دام عشایری تصریح کرد: باید مشکلات اقتصادی را در گلوگاه‌ها رسیدگی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه اداره برق پنل‌های خورشیدی، آموزش‌وپرورش فضای آموزشی و آبفا آبرسانی را برای قشر عشایر تأمین کنند، یادآور شد: مسئولان استانی و شهرستان جلساتی تشکیل و مشکلات این قشر زحمت‌کش را پیگیری و برطرف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار